Westerberg
Medlem
Är det någon som vet hur lång är minimum connection time i Bryssel för resor inom Schengen?
50 MINÄr det någon som vet hur lång är minimum connection time i Bryssel för resor inom Schengen?
50 MIN
Nja aså har inte jag uppfattat det när jag har bokat TK? Vi bokade både ut och hemresa utan problem till CUN.Vet att TK kan innebära mycket problem med married segments etc. Gäller detta även kombination av ut- och hemresa? Pratade nyss med en agent som inte kunde kombinera ut- och hemresa, men varje resa enskilt gick att boka. Fick bli hemresa med TK och en annan lösning på utresan. Värt att ringa igen eller är det ett vanligt fenomen med TK?
Jag tyckte det kändes konstigt men vet att TK generellt kan vara lite besvärliga. Dock inte läst om att utresor och hemresor inte kan kombineras trots att båda går att boka var för sig men tänkte att det kanske var något jag missat. Gör nog ett nytt försök i alla fall. Utresan är FRA-IST-TPE och hemresan TPE-IST-VIE.Nja aså har inte jag uppfattat det när jag har bokat TK? Vi bokade både ut och hemresa utan problem till CUN.
Har CPH-IST-CUN T/R och bokade det utan problem.
bokade tur retur till Cun för några veckor sedan med TK, inga problem alls.Vet att TK kan innebära mycket problem med married segments etc. Gäller detta även kombination av ut- och hemresa? Pratade nyss med en agent som inte kunde kombinera ut- och hemresa, men varje resa enskilt gick att boka. Fick bli hemresa med TK och en annan lösning på utresan. Värt att ringa igen eller är det ett vanligt fenomen med TK?
Uppdaterar ifall att någon har samma fråga i framtiden. Efter några ytterligare försök med andra agenter går det fortfarande inte att lägga till utresan FRA-IST-TPE i samma resa som hemresan TPE-IST-VIE trots att platser finns tillgängliga. Fått lika många förklaringar till varför som antalet agenter jag pratat med. Men min egen slutsats är att TK inte vill tillåta bokning av tur- och returresan tillsammans i samma bokning trots att båda går att boka var för sig.Vet att TK kan innebära mycket problem med married segments etc. Gäller detta även kombination av ut- och hemresa? Pratade nyss med en agent som inte kunde kombinera ut- och hemresa, men varje resa enskilt gick att boka. Fick bli hemresa med TK och en annan lösning på utresan. Värt att ringa igen eller är det ett vanligt fenomen med TK?