Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

eddo

Medlem
Vet att TK kan innebära mycket problem med married segments etc. Gäller detta även kombination av ut- och hemresa? Pratade nyss med en agent som inte kunde kombinera ut- och hemresa, men varje resa enskilt gick att boka. Fick bli hemresa med TK och en annan lösning på utresan. Värt att ringa igen eller är det ett vanligt fenomen med TK?
 

LPC123

Medlem
Vet att TK kan innebära mycket problem med married segments etc. Gäller detta även kombination av ut- och hemresa? Pratade nyss med en agent som inte kunde kombinera ut- och hemresa, men varje resa enskilt gick att boka. Fick bli hemresa med TK och en annan lösning på utresan. Värt att ringa igen eller är det ett vanligt fenomen med TK?
Nja aså har inte jag uppfattat det när jag har bokat TK? Vi bokade både ut och hemresa utan problem till CUN.
Har CPH-IST-CUN T/R och bokade det utan problem.
 

eddo

Medlem
Nja aså har inte jag uppfattat det när jag har bokat TK? Vi bokade både ut och hemresa utan problem till CUN.
Har CPH-IST-CUN T/R och bokade det utan problem.
Jag tyckte det kändes konstigt men vet att TK generellt kan vara lite besvärliga. Dock inte läst om att utresor och hemresor inte kan kombineras trots att båda går att boka var för sig men tänkte att det kanske var något jag missat. Gör nog ett nytt försök i alla fall. Utresan är FRA-IST-TPE och hemresan TPE-IST-VIE.
 
Vet att TK kan innebära mycket problem med married segments etc. Gäller detta även kombination av ut- och hemresa? Pratade nyss med en agent som inte kunde kombinera ut- och hemresa, men varje resa enskilt gick att boka. Fick bli hemresa med TK och en annan lösning på utresan. Värt att ringa igen eller är det ett vanligt fenomen med TK?
bokade tur retur till Cun för några veckor sedan med TK, inga problem alls.
 
Har idag en resa bokad med sas bonusresa ut (fly premium) ut och sas go pro icke bonusresa betald med poäng hem.
Det släpps i princip inga sas bonusresor på hemvägen så mitt hopp står till att boka en *A awardresa när dessa brukar dyka upp med kort varsel. Kommer dock ej ha tillräckligt med poäng för att boka den utan vouchers osv, och vill helst ej vaska vouchers i onödan. (för jag kommer ha poäng när sas go pro är avbokad men vågar inte avboka innan jag fått den nya biljetterad). Undrar därför om ngn vet rutiner om följande är ok?
1. Efter utresan är gjord och vi är på resmålet, ringa in och boka hemresa *A awardresa 5 pax economy med 1 st 2-4-1.
2. När den biljetterats ringa in och avboka SAS GO Pro resan köpt av bonuspoäng (visst kan jag avboka den fram till hemresedagen då den är en SAS Go Pro som ligger i en bokning med SAS Bonus på utresan?)
3. När jag fått in alla poäng för SAS Go pro resan igen, ringa in till supporten och be dom lägga om bokningen om/när platser i C dyker upp och då också ta bort nyttjandet av 2-4-1 vouchern? (ändringsavgift 5*150 kr förstår jag såklart)
 

eddo

Medlem
Vet att TK kan innebära mycket problem med married segments etc. Gäller detta även kombination av ut- och hemresa? Pratade nyss med en agent som inte kunde kombinera ut- och hemresa, men varje resa enskilt gick att boka. Fick bli hemresa med TK och en annan lösning på utresan. Värt att ringa igen eller är det ett vanligt fenomen med TK?
Uppdaterar ifall att någon har samma fråga i framtiden. Efter några ytterligare försök med andra agenter går det fortfarande inte att lägga till utresan FRA-IST-TPE i samma resa som hemresan TPE-IST-VIE trots att platser finns tillgängliga. Fått lika många förklaringar till varför som antalet agenter jag pratat med. Men min egen slutsats är att TK inte vill tillåta bokning av tur- och returresan tillsammans i samma bokning trots att båda går att boka var för sig.
 

Maxxan

Medlem
Funderar också på att boka en resa med Turkish, dock endast enkel väg (bokar hemresan senare med andra bolag).

Om jag bokar utresan från Istanbul online, kan jag lägga till sträckan ARN-IST med Turkish på telefon i efterhand?

Det går att boka direkt från Arlanda online, men layover på 60 min känns skakigt så jag flyger hellre till Istanbul dagen innan. Tyvärr är det endast Turkish som flyger direkt till Istanbul från Arlanda. Och bokar gärna long-haul online när den släpps vid midnatt istället för att vänta till kl 9 dagen efter.
 
Toppen