Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Davvelavve

Medlem
SAS redde ut det. Igår ringde jag för att boka en resa. Jag bokade av den då den inte var godkänd.

Nästa samtal SAS-agenten fick, då bokade denna agenten via mitt konto en trevlig bonusresa till Portugal för mina poäng + voucher för två främmande personer.

Resan avbokades och min voucher + poäng kom tillbaka. De borde alltid fråga om säkerhetskod när de bokar resa...
 

Davvelavve

Medlem
Hur fick du vetskap om detta, via bokningsmail eller app/hemsida?
Kunde vara än värre, om ngn random avbokat ens resa :oops:
Skulle boka en resa och Agenten sa att du har minsann ingen voucher. Då gick jag in på historik och såg att poäng dragits till en annan resa igår.

Sen kunde hon jag prata med lösa det och berätta vad som hänt efter 15 min på hold.
 

Jannes

Medlem
SAS redde ut det. Igår ringde jag för att boka en resa. Jag bokade av den då den inte var godkänd.

Nästa samtal SAS-agenten fick, då bokade denna agenten via mitt konto en trevlig bonusresa till Portugal för mina poäng + voucher för två främmande personer.

Resan avbokades och min voucher + poäng kom tillbaka. De borde alltid fråga om säkerhetskod när de bokar resa...
Tur att födelsdagsresan jag bokade åt mina föräldrar till Portugal gjordes online och poängen minsann gick från mitt konto

Men i ärlighetens namn, fy så taskigt då. Skönt att det löste sig, men är nog värt att hålla koll på saken. Kan bokaren ha i misstag angett fel EB-nummer?
 

TheDude

Medlem
Hej,
Jag har en ToR bokad ARN-MIA via FRA och Wien. Det finns flyg som passar ARN-FRA men dessa går inte boka o jag antar att det beror på att VIE-MIA är ett married segment. När "bryts" dessa segment så att jag kan ringa in till SAS o skippa benet ARN-VIE och bara ha en mellanladdning ARN-FRA-MIA?
 

Tonton

Medlem
SAS redde ut det. Igår ringde jag för att boka en resa. Jag bokade av den då den inte var godkänd.

Nästa samtal SAS-agenten fick, då bokade denna agenten via mitt konto en trevlig bonusresa till Portugal för mina poäng + voucher för två främmande personer.

Resan avbokades och min voucher + poäng kom tillbaka. De borde alltid fråga om säkerhetskod när de bokar resa...

Liknande hände för några år sedan, när jag bokade en bonusresa åt päronen.

Vid nästa månadsfaktura så noterade mamma 5 konstiga transaktioner på Amexkontot.

Visade sig att att SAS-agenten hade råkat behålla min mamma kortuppgifter och använt dessa vid samtalet efter och bokat en resa för 5 personer till Bangkok för rätt person Eurobonuskonto, men med min mammas Amexkort som betalningsmedel.
 
Toppen