Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

2.10 Maximalt antal flygsträckor. Högst åtta (8) flygningar (sträckor) är tillåtna per bonusbiljett med Star Alliance.

Tolkar jag det korrekt att det är max 8 ben oavsett om det är Enkel eller ToR, alltså om jag bokar resan som 2 enkelresor (och betalar 120% av poängpriset såklart) så kan man boka 16 legs?
I teorin så är din tolkning korrekt. I praktiken så är det svårt att hitta en enkelresa med 8 sträckor som samtidigt är "most reasonable routing"

Försöker boka en bonusresa till Tokyo med SAS men finns bara enstaka resor under februari i princip, samtliga klasser, och inga övriga under hela 2024. Vanliga biljetter kostar ju otroligt många poäng... Har inte bokat någon långresa förut men brukar bonusresor ta slut ett helt år i förväg eller har SAS bara inte släppt några bonusresor till Tokyo från mars och framåt?
Tips från tidigare idag:
Sas har släppt nya platser jan-mars. Upp till 8 platser något flyg.

Men du sa inte när du vill åka så vet inte om det hjälper dig..

I teorin så är din tolkning korrekt. I praktiken så är det svårt att hitta en enkelresa med 8 sträckor som samtidigt är "most reasonable routing"
Nä jag tänkte mer på kanske totalt 10-12st, just 16 blir ju lite extremt hehe.
exempelvis denna borde väl vara resonable? eller är det "för mycket back tracking"?:
1704381164282.png

Nä jag tänkte mer på kanske totalt 10-12st, just 16 blir ju lite extremt hehe.
exempelvis denna borde väl vara resonable? eller är det "för mycket back tracking"?:
Visa bifogad bild 148999
Två byten i annan zon än avrese- eller destinationszon (ICN och TPE) var totalstopp tidigare, och tror inte att den där är speciellt gångbar idag heller. Men om det är bokat ICN-BKK på genomgående flygnummer med teknisk mellanlandning i TPE så borde den gå igenom.

2.10 Maximalt antal flygsträckor. Högst åtta (8) flygningar (sträckor) är tillåtna per bonusbiljett med Star Alliance.

Tolkar jag det korrekt att det är max 8 ben oavsett om det är Enkel eller ToR, alltså om jag bokar resan som 2 enkelresor (och betalar 120% av poängpriset såklart) så kan man boka 16 legs?

Tvärtom, 4+4.

Toppen