Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

GOTBound

Medlem
Definitivt Wien, där öppnsa mycket upp om man söker där ifrån.
Även Zurich visar upp en hel del extra när jag sökt. Bryssel har jag inte testat så mycket från så den låter jag vara osagd.
Går det att boka/kan SAS sätta ihop en resa ex. GOT-FRA/MUC-VIE-lay over en natt-VIE-ZRH-SFO t&r?
 
Går det att boka/kan SAS sätta ihop en resa ex. GOT-FRA/MUC-VIE-lay over en natt-VIE-ZRH-SFO t&r?
En bra agent behöver inte lägga till en övernattning, jag tror knepet är att boka som en multisegmentresa istället för tur-och-retur. Resan som har jag har i åtanke hade nämligen tre "delar", istället för 2 (utresa och hemresa), när man såg bokningen i SAS-appen och på SAS hemsida. På fackspråk tror jag det heter att de lägger till en "ticketed point".
 
fick en ändring på en bokad eurobonusresa jag inte gärna ändrar i. Turkish och merried segments och jag vet av erfarenhet det kan strula rejält.

Nu fick jag idag en flightändring som gör att vår connection i istanbul blir 35 min, kommer från ADD och ska vidare till CPH. Någon som har koll på minimum connection time? Är det vårt ansvar att ta kontakt och boka om? Tänker det är flygbolagets och om vi missar behöver de styra om oss till ny flight?

Borde kanske ringa in ändå?
Hur har det gått? Var det OK med 35 min connection i IST?
 

Jannes

Medlem
Går det att boka/kan SAS sätta ihop en resa ex. GOT-FRA/MUC-VIE-lay over en natt-VIE-ZRH-SFO t&r?
Vet inte om det är dagsform eller handhavandefel, men jag kunde inte få ARN-VIE (som fanns) kopplat på dagen innan, när jag sedan hade VIE-ZRH-YUL dagen efter. Gick bara inte. Försökte även ARN-GVA-VIE ifall det var nåt fel med ARN-VIE direktrutten.

Så det ska gå, men…
 
Vet inte om det är dagsform eller handhavandefel, men jag kunde inte få ARN-VIE (som fanns) kopplat på dagen innan, när jag sedan hade VIE-ZRH-YUL dagen efter. Gick bara inte. Försökte även ARN-GVA-VIE ifall det var nåt fel med ARN-VIE direktrutten.

Så det ska gå, men…
Om flighten ner till VIE är med Austrian så blockar dom pga något slags married segment, är flighten med annat bolag så ska det gå.
 

nixa

Medlem
Lär nog inte gå. MCT International-International i IST är 1:15.

Detta stämmer inte, det är 1 timme. Hur vet jag? Jo jag har en biljett bokad med exakt 1 timme som var så vid bokningstillfället o såldes av Turkish Airlines.
Screenshot 2023-12-12 at 12.56.00.png


Se här tex
 

oscy

Medlem
Sitter fortfarande och söker lite inför vår kommande resa. Sitter ju som sagt på en SAS Award till NY.
Såg nu i mitt sökande att det finns SAS Award hem fast från IAD istället med business via Köpenhamn.

Kan köpa NY - PUJ och PUJ - IAD med United för vettigt pris och då ingår fritt med väskor med mitt EBG.

Den enda frågan/bekymret är connection time på IAD. United planet landar 15:55 på IAD och SAS flyget till CPH avgår 17:15.
1h20min känns tight för en connection i USA med immigration. Där måste man väl oftast checka om väskorna med?

Någon som har erfarenhet av IAD. Har dom något särskilt fasttrack för connections?
 
Toppen