Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Linmet

Medlem
fick en ändring på en bokad eurobonusresa jag inte gärna ändrar i. Turkish och merried segments och jag vet av erfarenhet det kan strula rejält.

Nu fick jag idag en flightändring som gör att vår connection i istanbul blir 35 min, kommer från ADD och ska vidare till CPH. Någon som har koll på minimum connection time? Är det vårt ansvar att ta kontakt och boka om? Tänker det är flygbolagets och om vi missar behöver de styra om oss till ny flight?

Borde kanske ringa in ändå?

Tevyn

Medlem
Stämmer det att man måste ringa in till Amex supporten som öppnar klockan 9 för att de ska kunna hantera Amex 2f1 ärenden? Har blivit 4 HUACA än så länge med dessa svaren om att ändra en befintlig resa:
- "Du måste vänta till SAS Amex support öppnar kl 9"
- "Om du har en voucher du vill använda måste du vänta till kl 9"
- "Vi kan inte boka dig västerut när du ska till Tokyo"
Efter 5 HUACAN så fick jag hjälp och det löste sig till slut :)

Last edited:
D

Deleted member 53670

Guest
Stämmer det att man måste ringa in till Amex supporten som öppnar klockan 9 för att de ska kunna hantera Amex 2f1 ärenden? Har blivit 4 HUACA än så länge med dessa svaren om att ändra en befintlig resa:

1. & 2. Jag har utgått från denna: https://www.sas.se/kundservice/kontakt/
Dvs. från 07.00 på vardagar, men verkar som att det håller på och sker någon förändring, som SAS inte gått ut med än iaf (vad jag sett)

3. Dom kanske har märkt att det blir onödigt dyrt för dom, så inte tillåter det längre.

Davvelavve

Medlem
Efter 5 HUACAN så fick jag hjälp och det löste sig till slut :)
Fick du betala 165 000 poäng? Borde väl blivit 130 000?

Tevyn

Medlem

Fick du betala 165 000 poäng? Borde väl blivit 130 000?
Sverige till Tokyo är väl 165 000p?

D

Deleted member 53670

Guest
Sverige till Tokyo är väl 165 000p?
Iof åker du ju inte Sverige till Tokyo, utan USA-Japan och sen Japan-Sverige. Men NA till Japan är samma pris som EU-Japan, så 165k. Davvelavve kanske tänkte att det var billigare mellan NA till Japan

Toppen