5 HUACA senare så gick det tydligen.. Vad är det för amatörer?Återigen - kan man inte göra ändring i en bokning med amex voucher efter kl 17?!
5 HUACA senare så gick det tydligen.. Vad är det för amatörer?Återigen - kan man inte göra ändring i en bokning med amex voucher efter kl 17?!
om jag förstår det rätt så har ni redan flyg Sverige -Usa. När jag kollar i *A tabellen ser det ut som att USA - Dom Rep kostar ca 70k (eco), dvs lika mkt som Sverige - Dom rep. Dvs känns som att ni kan riskera att betala väldigt många poäng. Kan ha fel, finns de som är bättre insatta. Min tanke är då hur mycket kostar det i pengar att flyga NYC - Dom rep? Oavsett så blir det två bokningar vilket kan föranleda problem vid förseningar, ombokning eller inställda flyg på bokning 1 och 2.
Ok, då förstår jag. Hittar massor av resor NYC - POP på sas *A sida, visserligen i eco, men inom den period ni ämnar åka. T/r kostar 50k EBB, så 3 pers o två 2f1 viucher blir då 75k EBB totalt.Vi fick ARL - EWR tur och retur för 75k för alla tre med deras black friday erbjudande. Således ingen voucher använd. Bokad 10-20 feb.
Vi tänkte spendera några nätter i NY så det är inte aktuellt att hela perioden är i Dom Rep.
På SAS Star Alliance bokningssida så går enkelresa för 25k per riktning mellan NY och DR. Så 75k t/r för alla tre med vouchers. Så allt som allt landar hela resan på 150k för hela familjen, vilket då inkluderar två olika destinationer.
Kikade från början på flyg hela vägen från Sverige till DR men på AwardFares fanns bara resor med 2stopp och layovers. Om man kollar point chart från Europa till Carribean så är det 90k t/r... och där räknas 3åringen som full pris.. så 135k t/r för hela familjen.
Så skillnaden blir 15k i poäng men då får vi som sagt två destinationer med några nätter i NY för den mellanskillnaden.
Annars va grundtanken att vi skulle casha flyget mellan NY och DR men det skulle gå för 18k för oss alla tre tur och retur. Därav att poängen lockade mer.
Om man kollar awardfares så står det 14.9K oneway mellan NY. och DR (United) medan på sas hemsidan är det 25K, blir det ALLTID 25k när man bokar via kundtjänsten? Det går inte att få det billigare United poängpriset?
Jag hade gjort följande: absolut INTE använda poäng (använd era vouchers till en sommar/höst/vinterresa istället), kolla priser för enkelresor istället för tur-och-retur till från New York (flygplatskoder NYC och EWR!) samt övervägt att flyga till/från Santo Domingo (SDQ) istället och ta en 2-timmar shuttle till/från Punta Cana. Om ni flyger hem från Punta Cana och har loungeacess och loungen ( https://www.loungebuddy.com/PUJ ) har öppet när ni flyger, glöm inte ta med ta med badkläder i handbagaget så ni kan bada i swimmingpoolen.Hej gänget! Tänkte höra mig för gällande tips och förslag från experterna
I februrari tänkte vi åka till Dominikanska Republiken....
Plus 1 på den tanken egentligenJag hade gjort följande: absolut INTE använda poäng (använd era vouchers till en sommar/höst/vinterresa istället), kolla priser för enkelresor istället för tur-och-retur till från New York (flygplatskoder NYC och EWR!) samt övervägt att flyga till/från Santo Domingo (SDQ) istället och ta en 2-timmar shuttle till/från Punta Cana. Om ni flyger hem från Punta Cana och har loungeacess och loungen ( https://www.loungebuddy.com/PUJ ) har öppet när ni flyger, glöm inte ta med ta med badkläder i handbagaget så ni kan bada i swimmingpoolen.
För att det är dåligt värde. Bokar ni något med Turkish Airlines långt fram i tiden lär ni får tidtabellsändringar, men det är möjligt att SAS har infört att ändringen måste vara minst ett antal timmar för att man ska få avboka gratis och få förlängd vouchergiltighet.Får man fråga varför inte använda poäng?![]()