Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

eddo

Medlem
Det har egentligen alltid stått ett särskilt nummer och 9-17 på vouchern, så det som gäller. Det är ju bättre om det nu blir så att det är ett särskilt gäng medarbetare som jobbar dagtid och verkligen kan boka 2-4-1 utan problem, så man slipper HUAACA 18 gånger.
Ja, visst, men samtidigt har jag aldrig förstått hur det kan vara så svårt att dra av 50% av poäng priset på en bokning. Varför ska det krävas medarbetare med särskild kompetens för det - om nu vanliga kundtjänsten bokar resor utan 2-4-1?
 

Tevyn

Medlem
Dåliga nyheter!
SAS Guldsupport hanterar inte längre 2-4-1 bokningar.
Det har dom gjort fram till nyligen, dvs det har gått att göra ändringar i befintlig bokning som initialt bokades hos 2-4-1-supporten.
Betyder att Guld och Diamond också är hänvisade till kontorstid vilket jag har tyckt varit skönt att slippa tidigare.
Men nu är det tyvärr ett minne blott. Riktigt dåligt och tråkigt. :(
Det stämmer inte, krävdes 5 respektive 6 HUACA innan jag fick hjälp av en kompetent medarbetare!
 
Ja, visst, men samtidigt har jag aldrig förstått hur det kan vara så svårt att dra av 50% av poäng priset på en bokning. Varför ska det krävas medarbetare med särskild kompetens för det - om nu vanliga kundtjänsten bokar resor utan 2-4-1?
De flesta frågor som kommer in till kundtjänst handlar nog inte alls om awardbokning utan mer av karaktären "finns det toalett ombord / när går mitt flyg?" så att kunna hantera flera olika funktioner i Amadeus och göra bokningar på andra bolag runt om i världen bör nog ses som specialkunskap.
 

LSH

Medlem
De flesta frågor som kommer in till kundtjänst handlar nog inte alls om awardbokning utan mer av karaktären "finns det toalett ombord / när går mitt flyg?" så att kunna hantera flera olika funktioner i Amadeus och göra bokningar på andra bolag runt om i världen bör nog ses som specialkunskap.
Fast alla ska väl klara av att boka en star alliance award utan kupong? Och det är bara två sakera att lära sig om kupong används?
Dra av 50% av poängpriset
Säkertställ att kupongen fortfarande är giltig vid ombokning
 

palmen

Moderator
Ja, visst, men samtidigt har jag aldrig förstått hur det kan vara så svårt att dra av 50% av poäng priset på en bokning. Varför ska det krävas medarbetare med särskild kompetens för det - om nu vanliga kundtjänsten bokar resor utan 2-4-1?

Fast alla ska väl klara av att boka en star alliance award utan kupong? Och det är bara två sakera att lära sig om kupong används?
Dra av 50% av poängpriset
Säkertställ att kupongen fortfarande är giltig vid ombokning
Man kan ju tycka att alla ska kunna detta, men så är inte fallet.
Det är mig veterligen lättare att boka en vanlig biljett via telefon än award, fler saker de behöver fixa med.
Sen måste de kunna reglerna för hur de får boka, det är ju därför allt skickas till "eurobonus avdelningen" för biljettering. Då de inte ens lyckas lägga bokningar dit korrekt så visar det ju hur låg kompetens det är på en del.

Om SAS har ett team på X personer varje dag som jobbar med bokningar/awards så behöver inte alla kunna och de som faktiskt kan får möjlighet att bli bättre.
 

eddo

Medlem
Man kan ju tycka att alla ska kunna detta, men så är inte fallet.
Det är mig veterligen lättare att boka en vanlig biljett via telefon än award, fler saker de behöver fixa med.
Sen måste de kunna reglerna för hur de får boka, det är ju därför allt skickas till "eurobonus avdelningen" för biljettering. Då de inte ens lyckas lägga bokningar dit korrekt så visar det ju hur låg kompetens det är på en del.

Om SAS har ett team på X personer varje dag som jobbar med bokningar/awards så behöver inte alla kunna och de som faktiskt kan får möjlighet att bli bättre.
Fast om jag förstått rätt så verkar det som att vanliga kundtjänst fortfarande bokar awardresor utan vouchern. Hade alla awardresor hänvisats till ett viss nummer hade jag förstått. Men att de är nog kompetenta att boka awardresor men inte att dra av halva poängpriset övergår mitt förstånd.

Om extra kompetenta agenter sitter på det numret så är det ju bra och förhoppningsvis kan de då biljettera direkt också. Dock en stor nackdel att behöva ringa kontorstid, risk att platser försvinner innan man hinner boka då.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Fast fortfarande så verkar det som att vanliga kundtjänst bokar awardresor utan vouchern. Hade alla awardresor hänvisats till ett viss nummer hade jag förstått. Men att de är nog kompetenta att boka awardresor men inte att dra av halva priset övergår mitt förstånd.
Det är ju just det som händer nu att man hänvisas till ett specifikt nummer.
När jag ringt vanliga supporten för att boka är det väldigt många där som uppenbarligen inte kan/vill och drar till med någon lögn för att kunna avsluta samtalet.
Personligen föredrar jag att alltid komma fram till någon som vet vad de gör och kan boka och biljettera direkt.
 

eddo

Medlem
Det är ju just det som händer nu att man hänvisas till ett specifikt nummer.
När jag ringt vanliga supporten för att boka är det väldigt många där som uppenbarligen inte kan/vill och drar till med någon lögn för att kunna avsluta samtalet.
Personligen föredrar jag att alltid komma fram till någon som vet vad de gör och kan boka och biljettera direkt.
Så alla poängresor ska bokas via numret för Amex-vouchers - även om man inte ska använda voucher - eller är det jag som missförstår något?

Om extra kompetenta agenter sitter på det numret så är det ju bra och förhoppningsvis kan de då biljettera direkt också. Dock en stor nackdel att behöva ringa kontorstid, risk att platser försvinner innan man hinner boka då.
 

palmen

Moderator
Så alla poängresor ska bokas via numret för Amex-vouchers - även om man inte ska använda voucher - eller är det jag som missförstår något?

Om extra kompetenta agenter sitter på det numret så är det ju bra och förhoppningsvis kan de då biljettera direkt också. Dock en stor nackdel att behöva ringa kontorstid, risk att platser försvinner innan man hinner boka då.
Det hade ju varit optimalt att man hade ett val att välja boka resa när man ringer in.
 
Toppen