Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Du menar kolla tex FRA-IST med annat bolag än TK? Blir det inte married segment annars ändå?
Nej, FRA-IST kan vara med TK.
Married Segments tillämpas inte på alla marknader på samma sätt, så det kan vara fullt möjligt att åka FRA-IST-XYZ men inte ARN-IST-XYZ trots att det finns awards på alla flighterna.
Ofta kan man få till Turkish när man lägger till ett extra stopp någon stans i Europa.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Buffy

Medlem
Nej, FRA-IST kan vara med TK.
Married Segments tillämpas inte på alla marknader på samma sätt, så det kan vara fullt möjligt att åka FRA-IST-XYZ men inte ARN-IST-XYZ trots att det finns awards på alla flighterna.
Ofta kan man få till Turkish när man lägger till ett extra stopp någon stans i Europa.
Tack Palmen så det skulle kunna gå att få till ARN-CPH-IST-XYZ, då ARN-CPH blir nyckeln? Sas har dock inte släppt de datum jag vill åka.
 

Rickard_O

Medlem
Tack Palmen så det skulle kunna gå att få till ARN-CPH-IST-XYZ, då ARN-CPH blir nyckeln? Sas har dock inte släppt de datum jag vill åka.
Inte säkert det går heller, vanligast är att ta sig ner till centraleuropa och sen hoppa vidare.
Jag har för sommaren tex ARN-VIE-FRA-NUE-IST-BKK, men det är en extrem lösning, finns simplare.
Via Warszawa med LOT är ett alternativ som brukar gå att lösa.
 

Buffy

Medlem
Jag fattar, det är lurigt. Hade en bokning med CPH-IST-BKK i påsk som jag var tvungen att avboka så just CPH-IST-BKK är inte alltid låst.
 

Buffy

Medlem
Inte säkert det går heller, vanligast är att ta sig ner till centraleuropa och sen hoppa vidare.
Jag har för sommaren tex ARN-VIE-FRA-NUE-IST-BKK, men det är en extrem lösning, finns simplare.
Via Warszawa med LOT är ett alternativ som brukar gå att lösa.
Ja jag såg Lot via WAW men då måste man ta en natt i WAW
 

palmen

Moderator
Tack Palmen så det skulle kunna gå att få till ARN-CPH-IST-XYZ, då ARN-CPH blir nyckeln? Sas har dock inte släppt de datum jag vill åka.
Högst troligt måste du ner i central-europa för att få till det. Det finns enstaka tillfällen då det fungerar från de skandinaviska flygplatserna men det är där som man oftast stöter på detta fenomen med married segments.
 

Buffy

Medlem
Högst troligt måste du ner i central-europa för att få till det. Det finns enstaka tillfällen då det fungerar från de skandinaviska flygplatserna men det är där som man oftast stöter på detta fenomen med married segments.
Tack, ja inte är det lätt nu förtiden, känns som det blir svårare och svårare. Färre och färre bolag och möjligheter
 

Buffy

Medlem
Har man ändrat skatter och avgifter, den bokning jag hade från CPH-IST-BKK i påsk som jag fick avboka gick på ca 3000kr för 4pax.
kollar jag IST-BKK nu går det på ca 7000kr
 
Har man ändrat skatter och avgifter, den bokning jag hade från CPH-IST-BKK i påsk som jag fick avboka gick på ca 3000kr för 4pax.
kollar jag IST-BKK nu går det på ca 7000kr

3000kr låter felaktigt, är du säker på detta? Jag har nog aldrig bokat en Star Alliance longhaul för under 1500kr per pax.

1750kr/pax för ett segment (enkelresa) kändes dock saftigt.

Edit: denna resa (2 segment) kostar 725 kr
ba18186e6340eff4457e3c79ef753eab.jpg
 
Last edited:
Toppen