Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

762 per pax, def var en enkel.

Okej, samma som i mitt screenshot ovan alltså. Kan du visa vilken rutt du får 7000kr för 4 pax?

6d4c0f4f3c27b037f13c6a41775fd6cd.jpg

cb3c828edbb4514639b9021dd6d22536.jpg

3000kr låter felaktigt, är du säker på detta? Jag har nog aldrig bokat en Star Alliance longhaul för under 1500kr per pax.

1750kr/pax för ett segment (enkelresa) kändes dock saftigt.

Edit: denna resa (2 segment) kostar 725 kr
ba18186e6340eff4457e3c79ef753eab.jpg
Jag bokade idag en enkelresa Arn-Fra-Ist-Bkk och fick betala 2213 kr per person i avgifter. Blev det fel eller kan skatterna bli så höga på en enkelresa?
Screenshot_20230113_221208_Acrobat for Samsung.jpg

Ja nu är det egentligen ARN jag utgår från men jag såg att CPH-IST samt IST-XXX fanns men som ni säger gick inte de att lägga ihop.
Var inne på allternativet att ta sig till IST dagen innan men vill helst släppa det.
Du fick lägga ihop FRA-IST-BKK? Båda segment är med TK va?
Ja Fra-Ist-Bkk gick bra att lägga ihop. Jag var förberedd på att det skulle gå bra eftersom det syntes som en sammanhängande resa när jag sökte på sas hemsida.

Det går ett plan kl. 6.45 Arn-Fra samma dag där det finns platser lediga men det planet kunde de inte boka in oss på pga married segments. Vi är tvungna att åka till Frankfurt kvällen innan med Lufthansa ekonomi. Platser finns i business men det går inte att kombinera med Fra-Ist-Bkk av någon anledning, troligtvis married segments.

Förstått att hitta business till solen i business för 5 pax kan vara svårt och bara lyckats hitta med TAP hittills, och med tanke på omdömena på forumet gällande TAP känns det mindre aktuellt än att åka economy direkt istället…
Förslag på andra rutter från europa till utanför eu där det kan dyka up 5 platser i business till något solsäkert ställe (på vinterhalvåret) ?

• Gilla
Reactions: Gus
Förstått att hitta business till solen i business för 5 pax kan vara svårt och bara lyckats hitta med TAP hittills, och med tanke på omdömena på forumet gällande TAP känns det mindre aktuellt än att åka economy direkt istället…
Förslag på andra rutter från europa till utanför eu där det kan dyka up 5 platser i business till något solsäkert ställe (på vinterhalvåret) ?

TAP C är klart bättre än economy på long haul. Det är ett som är säkert.
Sen är det si och så med maten. Men OK hårdvara.

• Gilla
Reactions: fcx
Toppen