Hade bokat CDG-TPE-DPS i 20e december 2023 och ringde in igår vid 09.00 för att lägga in tillbakaresan DPS-TPE-CDG-FRA-ARN 6e januari 2024 (dagen de släpptes). Frid och fröjd, litar på att de löser beräkningen under dagen. Hade fullt upp under dagen igår så hann inte kolla status innan de stängde kundtjänst för dagen. Kollade igen i förmiddags och såklart är DPS-TPE-CDG borta från min bokning.
Har pratat med kundtjänst och de beklagar att legsen försvunnit från bokningen och såklart finns det inga andra resor att boka. Fick följande information om vart det felat:
09.00 igår: Biljetterna reserveras och förberedelse för ombokning genomförs
Någon gång under gårdagen: De som beräknar skatter osv flaggar reservationen eftersom det tydligen är för kort tid i CDG, bokningen hade 1h:05m mellan flygen och enligt kundtjänst är MCT 1h:30m. (Kan någon bekräfta MCT non-Schengen - Schengen på CDG?). Då har någon avdelning meddelat agenten som gjorde min bokning att MCT är för kort och att de ska kontakta mig och säga att rutten inte var godkänd. Agenten har ju såklart inte gjort detta under dagen och DPS-TPE-CDG har auto-cancellerats pga detta. (Har såklart inte hört något om detta under dagen heller)
11.30 Idag: Jag märker att bokningen inte är genomförd och ser att DPS-TPE-CDG är borttaget och att TPE-CDG inte har återgått till inventory alternativt redan hunnit blivit uppbokat..
Agenten bad mig skicka in till Customer Care med vad som skett så att de kan titta på det. 6-8 veckors väntan på att de ska titta på detta känns lönlöst. Någon som har varit i liknande situation och kan ge tips på hur jag ska gå tillväga?
(Edit: vi är två som åker så alternativen som finns TPE-MUC runt de dagarna funkar inte)
Har pratat med kundtjänst och de beklagar att legsen försvunnit från bokningen och såklart finns det inga andra resor att boka. Fick följande information om vart det felat:
09.00 igår: Biljetterna reserveras och förberedelse för ombokning genomförs
Någon gång under gårdagen: De som beräknar skatter osv flaggar reservationen eftersom det tydligen är för kort tid i CDG, bokningen hade 1h:05m mellan flygen och enligt kundtjänst är MCT 1h:30m. (Kan någon bekräfta MCT non-Schengen - Schengen på CDG?). Då har någon avdelning meddelat agenten som gjorde min bokning att MCT är för kort och att de ska kontakta mig och säga att rutten inte var godkänd. Agenten har ju såklart inte gjort detta under dagen och DPS-TPE-CDG har auto-cancellerats pga detta. (Har såklart inte hört något om detta under dagen heller)
11.30 Idag: Jag märker att bokningen inte är genomförd och ser att DPS-TPE-CDG är borttaget och att TPE-CDG inte har återgått till inventory alternativt redan hunnit blivit uppbokat..
Agenten bad mig skicka in till Customer Care med vad som skett så att de kan titta på det. 6-8 veckors väntan på att de ska titta på detta känns lönlöst. Någon som har varit i liknande situation och kan ge tips på hur jag ska gå tillväga?
(Edit: vi är två som åker så alternativen som finns TPE-MUC runt de dagarna funkar inte)