Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Är det möjligt att hitta award biljetter i business till Thailand kring jul? Såg tråden med han som vill hitta awardbiljetter till Asien/Usa i juli och får rådet att åka vår/höst istället. Är det lika tight kring jul? Vill fira nyår i Thailand och vara borta ca 2v men flexibel med datum för utresa 18/12-30/12 t.ex.

Är det möjligt att hitta award biljetter i business till Thailand kring jul? Såg tråden med han som vill hitta awardbiljetter till Asien/Usa i juli och får rådet att åka vår/höst istället. Är det lika tight kring jul? Vill fira nyår i Thailand och vara borta ca 2v men flexibel med datum för utresa 18/12-30/12 t.ex.
Bättre möjligheter än USA i juli, skulle jag säga baserat på empiri. Men det är inte enkelt, så sätt bevakning och var aktiv i ditt sökande.

Ser att det finns en plats ut från cph till bkk med TK på julafton för tillfället.

• Gilla
Reactions: Gus
Det finns bra med platser med Turkish till KUL. Sedan är Thailand ett kort skutt bort med air Asia. Dessvärre är Malaysia i en dyrare zon än Thailand och därav min fråga vad som händer om man gör en bokning till tex Taipei (ligger i en billig zon) från Kuala Lumpur men "råkar" missa planet till Taipei.

Hittar biljetter med Turkish från IST men när jag ringer och vill knyta ihop CPH - IST - XXX så funkar det inte då det ligger på väntelista enligt agenten.
Varför gör de så? Segmenten går ju att boka var för sig.

Hittar biljetter med Turkish från IST men när jag ringer och vill knyta ihop CPH - IST - XXX så funkar det inte då det ligger på väntelista enligt agenten.
Married segments, bara för att det finns bonussplatser A-B och B-C betyder det inte alltid att du kan kombinera A-B-C i en bokning. Väldigt vanligt med TK tyvärr.

Kolla på alternativa rutter till IST tex FRA-IST-XXX och lägg till anslutning från CPH i efterhand.

Det handlar om married segments, Turkish är värst på detta. Jag bokade precis en flight med Turkish på nyårsafton med familjen till Bangkok. IST-BKK var inga problem att boka, kruxet var att ta sig till Istanbul från Arlanda. Det löste sig genom att åka Lufthansa ekonomi till Frankfurt dagen innan och sedan Fra-Ist-Bkk i business.

@Buffy Prova att söka på tex Fra-Ist-xxx och om det dyker upp som ett alternativ på sas hemsida så ska det vara okej. Sedan försöker du lägga till cph-fra. Rekomenderar att göra detta via telefon.

När vi ändå snackar om married segments.
Jag har just nu en utresa med Thai Airways till Bangkok i februari, men ingen hemresa. Jag scannar läget och försöker hitta något vettigt men dåligt med utbud.

Däremot hittade jag Bangkok - Köpenhamn - London, men jag hittar inte Bangkok - Köpenhamn. Hur funkar det, kan jag säga till när jag checkar in i thailand att bagaget bara ska till köpenhamn, och sedan hoppar jag av i köpenhamn och tar tåget hem/bokar SAS separat?

Är det något jag bör tänka på isåfall?

För något år sedan hade jag Las Vegas -> New York -> Köpenhamn, och då fick jag lite feeling på första flighten att "Fan, kan väl stanna i NYC några dagar", och de va inga konstigheter att skippa NYC - Köpenhamn och få allt bagage etc. Vet ju att det är strul att göra det på utresan, men hemresan?

Vill ju gärna inte behöva åka Bangkok -> Köpenhamn -> London -> CPH/FRA/MUN -> Göteborg som är alternativet annars haha

• Gilla
Reactions: Gus
Det handlar om married segments, Turkish är värst på detta. Jag bokade precis en flight med Turkish på nyårsafton med familjen till Bangkok. IST-BKK var inga problem att boka, kruxet var att ta sig till Istanbul från Arlanda. Det löste sig genom att åka Lufthansa ekonomi till Frankfurt dagen innan och sedan Fra-Ist-Bkk i business.

@Buffy Prova att söka på tex Fra-Ist-xxx och om det dyker upp som ett alternativ på sas hemsida så ska det vara okej. Sedan försöker du lägga till cph-fra. Rekomenderar att göra detta via telefon.
Ja nu är det egentligen ARN jag utgår från men jag såg att CPH-IST samt IST-XXX fanns men som ni säger gick inte de att lägga ihop.
Var inne på allternativet att ta sig till IST dagen innan men vill helst släppa det.
Du fick lägga ihop FRA-IST-BKK? Båda segment är med TK va?

Last edited:
Married segments, bara för att det finns bonussplatser A-B och B-C betyder det inte alltid att du kan kombinera A-B-C i en bokning. Väldigt vanligt med TK tyvärr.

Kolla på alternativa rutter till IST tex FRA-IST-XXX och lägg till anslutning från CPH i efterhand.
Du menar kolla tex FRA-IST med annat bolag än TK? Blir det inte married segment annars ändå?

Toppen