Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag bokade igår en resa LLA-NYC t/r i april med SAS/Swiss på utresan och Lufthansa/SAS på hemvägen. Jag fick en mailbekräftelse och såg resan på Mina Bokningar.

Nu kan jag inte längre hitta resan under Mina Bokningar och när jag söker på bokningsnumret står det att resan är avbokad. Jag har dock inte fått någon kredit på vare sig poäng, pengar eller Amex-voucher.

Anledning till detta? I SAS sökmotor finns samma resa kvar med platser på samma flyg men eftersom jag inte har kvar 2-4-1 vouchern kan jag inte enkelt göra en ny bokning.

Behöver jag kontakt kundtjänst eller löser det sig inom någon dag tror ni?

Mr Basic

Medlem
After another unsuccessful call, I took the risk and cancelled the flights and booked them again online immediately. The segments were not married and everything worked out perfectly. Thanks everyone!
Well played! :)

•the agent does not know how to apply/change the additional leg
•the agent want’s to end the call
•the agent hasn’t got the energi to fix it
Has happened before, will happen again. :cool:

Mr Basic

Medlem
Jag bokade igår en resa LLA-NYC t/r i april med SAS/Swiss på utresan och Lufthansa/SAS på hemvägen. Jag fick en mailbekräftelse och såg resan på Mina Bokningar.

Nu kan jag inte längre hitta resan under Mina Bokningar och när jag söker på bokningsnumret står det att resan är avbokad. Jag har dock inte fått någon kredit på vare sig poäng, pengar eller Amex-voucher.

Anledning till detta? I SAS sökmotor finns samma resa kvar med platser på samma flyg men eftersom jag inte har kvar 2-4-1 vouchern kan jag inte enkelt göra en ny bokning.

Bättre att agera än reagera, ring SAS!

palmen

Moderator

Ring på en gång. Kommer de inte tillbakablickar direkt ok något avbokas brukar något vara fel som behöver åtgärdas.

Försöker att boka om min Japan-hemresa med i sommar och hittar detta på Awardfares:

Visa bifogad bild 122492

Men när jag ringer till SAS, så hittar de inte den. :( Är det någon speciellt med Swiss, eller vad kan det bero på?

En liten uppdatering; Nu när online-bokningen vaknade igen, såg jag att denna flight syntes. Och nu funkade det alldeles utmärkt att boka om min hemresa via samtal med kundtjänst. Märkligt...

Davvelavve

Medlem
Det är inte möjligt att uppgradera star awards med eurobonus poäng? Eco-biz med thai, vad jag kan se så är det bara betalade biljetter som kan uppgraderas med poäng i vissa bokningsklasser.

Blaze

Medlem
Jag måste helt missförstått, men en SAS Business Bonus resa från Arlanda till Newark ingår tydligen inte fast track?

Bonusklass är I. Tråkigt om det inte ingår..

Jag hoppas jag har fel..

Mr Basic

Medlem
Jag måste helt missförstått, men en SAS Business Bonus resa från Arlanda till Newark ingår tydligen inte fast track?

Bonusklass är I. Tråkigt om det inte ingår..

Jag hoppas jag har fel..
Det ingår på Arlanda och Newark (denna var helt stängd när jag flög hem nu i december).

Toppen