Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Så är din personliga åsikt att det är bättre att hålla sig till följande rutt?

ARN-FRA - Lufthansa C
FRA-ICN - Asiana F (bokas förhoppningsvis om till Lufthansa F)
ICN-SIN - Singapore Airlines C
SIN-CGK - Singapore Airlines F

DPS-BKK - Thai C
BKK-ICN - Thai C
ICN-FRA - Asiana F
FRA-ARN - Lufthansa C

Med poängpröjs för First hade jag tagit denna 7 dagar i veckan mot LH-Eco förslaget du hade innan.
 

agehall

Medlem
Så är din personliga åsikt att det är bättre att hålla sig till följande rutt?

ARN-FRA - Lufthansa C
FRA-ICN - Asiana F (bokas förhoppningsvis om till Lufthansa F)
ICN-SIN - Singapore Airlines C
SIN-CGK - Singapore Airlines F

DPS-BKK - Thai C
BKK-ICN - Thai C
ICN-FRA - Asiana F
FRA-ARN - Lufthansa C
Ja, absolut! Annars kan du ge dig på att du kommer att sitta i ekonomi FRA-TYO och det är ingen rolig resa när man betalar för F...
 

Matore

Medlem
Jag ser saver award platser på United mellan FRA-DUS-CPH.
Men varken Tallin eller SAS ser dessa.
Har kört HUACA men hjälper inte. Är det sättet de söker på eller vad kan det vara?
 

palmen

Moderator
Jag ser saver award platser på United mellan FRA-DUS-CPH.
Men varken Tallin eller SAS ser dessa.
Har kört HUACA men hjälper inte. Är det sättet de söker på eller vad kan det vara?
Kan vara married segment eller att United har bättre tillgång på aktuella flighter än vad SAS har.
Sök flight för flight och inte FRA-CPH, eller be agenten söka efter "valfritt" mellan FRA-CPH, ibland hittar de mer saker än vad man själv gör.
 

Jonted

Medlem
Jag tycker den ser bättre ut. Asiana First är riktigt bra som backup. Det brukar alltid gå att klämma in Lufthansa First på något sätt via Seoul, Peking, Shanghai, Tokyo, Hong Kong. Vidare i Business till Singapore.

Tack :)

Med poängpröjs för First hade jag tagit denna 7 dagar i veckan mot LH-Eco förslaget du hade innan.

Ja, absolut! Annars kan du ge dig på att du kommer att sitta i ekonomi FRA-TYO och det är ingen rolig resa när man betalar för F...

Ja syftet var ju inte att åka i Ekonomi utan att boka resan i sin helhet och jag hittade ingen annan lösning. Min fråga var ju främst om ni hade någon idé för att få till även Thai F som en del i resan men man kan inte alltid få allt och efter era svar får det bli med Asiana och förhoppningen om ombokning till Lufthansa. Får väl spara till en Award till Australien med Thai F i framtiden :)
 

Tobbeee

Medlem
Ska boka bonusresa business till Tokyo för mig och min fru.
Detta blir vår första resa i business.

Vilka bolag rekommenderar ni att prova, vilka ska jag undvika?
 

Zniper

Medlem
Ska boka bonusresa business till Tokyo för mig och min fru.
Detta blir vår första resa i business.

Vilka bolag rekommenderar ni att prova, vilka ska jag undvika?

Har själv inte flugit SAS business (men snart) men det verkar vara bland de bättre businessprodukterna och framförallt så är det de billigaste både poäng och framförallt skattemässigt. Har bokat award till USA där jag får betala ca 1100kr(skatter o avgifter) ToR i business med SAS för 2pers.

Undvika är nog som alltid Air China om dom nu flyger till Tokyo
 

Tobbeee

Medlem
Ja målet är att i slutändan få tag i 2 sas biljetter.

Vad jag förstått så är det tyvärr lättare sagt än gjort och jag kommer därför boka med annat bolag som backup.

Så tips mottages gärna
 
Toppen