Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej
Jag ser tillgänglighet på United award search för 2 business biljetter till Asien. Första benet med SAS andra med Thai. Med tanke på att kundtjänst öppnar måndag morgon för bokning - kan jag boka upp SAS nu via deras hemsida och ringa kundtjänst måndag o bygga på med Thai - om de benen finns kvar? Om ja, vad brukar skatter etc landa på?
 

Capa

Medlem
Hej
Jag ser tillgänglighet på United award search för 2 business biljetter till Asien. Första benet med SAS andra med Thai. Med tanke på att kundtjänst öppnar måndag morgon för bokning - kan jag boka upp SAS nu via deras hemsida och ringa kundtjänst måndag o bygga på med Thai - om de benen finns kvar? Om ja, vad brukar skatter etc landa på?

Är det en 2-4-1 bokning? Du kan boka sasbiljetten och godtycklig hemflygning och sedan ringa och ändra till thai hem. Andra får rätta mig om jag har fel. Skatter med ditt upplägg borde landa på knappt 2000kr
 
Sorry jag var oklar. Ja, två för en Amex. T/R. Utresa första benet SAS och andra benet med Thai. Hemresa samma upplägg men omvänt. Frågan är alltså - kan jag boka SAS benen nu (eftersom jag enbart kan boka via deras hemsida tills kundtjänst öppnar måndag) och bygga på med Thai på måndag om deras award är kvar?
 

Capa

Medlem
Sorry jag var oklar. Ja, två för en Amex. T/R. Utresa första benet SAS och andra benet med Thai. Hemresa samma upplägg men omvänt. Frågan är alltså - kan jag boka SAS benen nu (eftersom jag enbart kan boka via deras hemsida tills kundtjänst öppnar måndag) och bygga på med Thai på måndag om deras award är kvar?

Ja, förutsatt att det inte är en double open-jaw. Skatterna är mer beroende av om icke-sasflighterna är long haul eller ej. Du åker på en ombokningskostnad på 150kr men det kanske det är värt för att säkra platserna. Feeder-flighterna brukar det dock inte vara rykande åtgång på så beroende på vad det är för flighter du vill säkra upp så kanske man kan ha is i magen och göra allt på en gång på måndag eftersom du ändå måste ringa Tallin.
 
Sorry jag var oklar. Ja, två för en Amex. T/R. Utresa första benet SAS och andra benet med Thai. Hemresa samma upplägg men omvänt. Frågan är alltså - kan jag boka SAS benen nu (eftersom jag enbart kan boka via deras hemsida tills kundtjänst öppnar måndag) och bygga på med Thai på måndag om deras award är kvar?
Ja borde funka, kostar dock 150 kr per pax att ändra sedan.
 

fcx

Medlem
Någon som vet hur känsliga SAS är på det här med double open jaw? T ex om jag vill resa IAD-GOT och sedan ARN-EWR/ORD/BOS?

Någon kommer säkert att rätta mig, men jag har inte läst om någon som blivit nekad dubbel open-jaw efter "nya" reglerna i våras.

Detta kan antingen bero på att det numera är tillåtet, eller på att ingen försökt (eller på att någon har skrivit om det, man jag har missat det).
 
Toppen