Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Florre

Medlem
Jag har en award-resa bokad i SAS Business till HKG i slutet av Maj nästa år. Nu har jag fått för mig att jag vill flyga första klass istället. Vilka flygbolag samt vilka rutter skulle vara lämpligt att boka?

Jag har kollat runt endel men har lite svårt att hitta några bra resor. Finns det några självklara val, eller är det svårt att hitta first till HKG med 2-4-1?
 

squeezen

Medlem
Jag har en award-resa bokad i SAS Business till HKG i slutet av Maj nästa år. Nu har jag fått för mig att jag vill flyga första klass istället. Vilka flygbolag samt vilka rutter skulle vara lämpligt att boka?

Jag har kollat runt endel men har lite svårt att hitta några bra resor. Finns det några självklara val, eller är det svårt att hitta first till HKG med 2-4-1?
Denna tråd sammanställer bra:
http://www.businessclass.se/forum/t...yglinjer-med-first-class-kabin-utrikes.32505/
Sen beror det på hur mkt tid du vill lägga i luften? Antal byten etc.

Då SAS inte har first så bör dock diskussion flyttad till star alliance tråd. Alt amex 2-4-1 om det är vad det handlar om.
 

agehall

Medlem
Alt amex 2-4-1 om det är vad det handlar om.
NEJ!

Amex 2-4-1-tråden handlar om vouchern i sig, inte routings. Den största anledningen till att den tråden är helt oanvändbar är att folk inte håller sig on topic i den utan ställer frågor som rör awards i stort. Det är väldigt sällan frågor faktiskt handlar om något som har med 2-4-1-vouchern att göra.
 

eggmackan

Medlem
Hej.
Har en resa bokad från Oslo till Kingston via London och Toronto. Kan jag ändra biljetten från Kingston till en annan destination i Nordamerika utan att jag måste göra en helt ny bokning? Hittade nämligen en annan destination på samma datum som lockar mer, å det finns platser ut från Toronto och samma hem igen.
 

fcx

Medlem
Hej.
Har en resa bokad från Oslo till Kingston via London och Toronto. Kan jag ändra biljetten från Kingston till en annan destination i Nordamerika utan att jag måste göra en helt ny bokning? Hittade nämligen en annan destination på samma datum som lockar mer, å det finns platser ut från Toronto och samma hem igen.

Kanske. Ibland görs mer invecklade bokningar med flera biljettnummer i samma bokningsreferens, speciellt om det är många flygbolag inblandade. Det är möjligt att några flighter är frikopplade från andra, så att vid byte av destination kanske bara en del flighter behöver avbokas. Du får nog ringa och testa.
 
Hej.
Har en resa bokad från Oslo till Kingston via London och Toronto. Kan jag ändra biljetten från Kingston till en annan destination i Nordamerika utan att jag måste göra en helt ny bokning? Hittade nämligen en annan destination på samma datum som lockar mer, å det finns platser ut från Toronto och samma hem igen.

Vilken Kingston har du bokat till? Det finns ett 20-tal Kingston i USA, några till i Kanada, Australien och Storbritannien. Förutom de som finns i Jamaica och Nya Zeeland då.
 

Rodnt

Medlem
Utsäkta om frågan ställts tidigare, men jag hittar det inte..
Får man flyga via en dyrare zon till sin destination? T ex FRA-SIN-MLE istället för via Turkiet eller Indien, och ändå bara betala poängpriset till sin destination?
 
Toppen