Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jonted

Medlem
Förutsatt att Lufthansa flyger med ett plan som har First borde det vara goda möjligheter men är självklart omöjligt att säga något mer precis än så 8 månader i förväg.
Tokyo till Bangkok och tvärt om brukar finnas god tillgänglighet, men jag skulle inte vänta med att boka dessa utan boka på en gång om det är vad du vill flyga. Nattflighten från Bangkok till Haneda är dock mindre populär så där finns störst chans. Lite osäker på om de kör First-kabin året runt på BKK-ICN men har de First ombord så är det bara att boka om det dyker upp platser, mig veterligen brukar dessa gå åt relativt fort när de väl släppts men kan självklart komma fler platser senare.

Jag skulle säga att chanserna är relativt små om du ska boka nya F-flighter 14 dagar i förväg, ibland finns det god tillgång och andra gånger är det helt soprent i flera dagar/veckor.
Personligen så bokar jag upp de flighter jag vill ha och är nöjd med och sedan ändrar man bara en flight till Lufthansa First om det blir aktuellt, ju mer man ska ändra desto större chans att det inte går att få ihop.

Tack för svaret och självklart förstår jag att det inte finns några garantier. Detta ger ändå en indikation vilket var precis vad jag letade efter :)

Det jag ser som problem är dock att det blir för många legs om jag bokar via HND och kör Asiana.
Ex. ARN-FRA-ICN-NRT/HND-BKK-DPS

OM jag får Lufthansa FRA-HND så försvinner självklart problemet men jag kan fortfarande inte göra bokningen eftersom det är för många legs.

Hade du istället bokat med utgångspunkt från FRA och lagt till resan ARN-FRA och FRA-ARN 14 dagar innan eller är det väldigt risky?

Sedan lär jag tappa Singapore F SIN-CGK om jag bokar via BKK istället men jag gissar att 6-7h i Thai F slår Singapore F i 1h45m.
 

palmen

Moderator
Tack för svaret och självklart förstår jag att det inte finns några garantier. Detta ger ändå en indikation vilket var precis vad jag letade efter :)

Det jag ser som problem är dock att det blir för många legs om jag bokar via HND och kör Asiana.
Ex. ARN-FRA-ICN-NRT/HND-BKK-DPS

OM jag får Lufthansa FRA-HND så försvinner självklart problemet men jag kan fortfarande inte göra bokningen eftersom det är för många legs.

Hade du istället bokat med utgångspunkt från FRA och lagt till resan ARN-FRA och FRA-ARN 14 dagar innan eller är det väldigt risky?

Sedan lär jag tappa Singapore F SIN-CGK om jag bokar via BKK istället men jag gissar att 6-7h i Thai F slår Singapore F i 1h45m.
Sas friends and family nu. Boka vanlig biljett till Frankfurt för några hundringar som backup dagen innan så kan du starta i Frankfurt. Tänk på att du inte får ha Open jaw både ut ouch hem så måste kanske boka tor till Frankfurt i så fall
 

palmen

Moderator
Sedan lär jag tappa Singapore F SIN-CGK om jag bokar via BKK istället men jag gissar att 6-7h i Thai F slår Singapore F i 1h45m.
Vad det gäller detta så är det ombord bättre på Thai, men på marken är Singapore bättre och det är mer exklusivt. Inte direkt lätt att få till SQ First.
 

Jonted

Medlem
Sas friends and family nu. Boka vanlig biljett till Frankfurt för några hundringar som backup dagen innan så kan du starta i Frankfurt. Tänk på att du inte får ha Open jaw både ut ouch hem så måste kanske boka tor till Frankfurt i så fall

Tack för tipset :)

Vad det gäller detta så är det ombord bättre på Thai, men på marken är Singapore bättre och det är mer exklusivt. Inte direkt lätt att få till SQ First.

Tack för infon. Får fundera på vad som är mest värt i detta fall. Kan ju åka hem från CGK istället men jag föredrar andra hållet.
 

palmen

Moderator
Tack för infon. Får fundera på vad som är mest värt i detta fall. Kan ju åka hem från CGK istället men jag föredrar andra hållet.
Ett tips är att läsa igenom min rapport då det är mer eller mindre samma resa som du nu planerar.
Du vill definitivt resa till Jakarta från Singapore (och inte åt andra hållet) för att komma åt The Private Room, annars kastar du bort det som är speciellt med Singapore Airlines.
http://www.businessclass.se/forum/t...a-5-olika-first-class-på-samma-bokning.89932/
 

Thornado

Medlem
Jag gjorde en enkel sökning på Uniteds sida och det ser inte jätteljust ut. De enda förslagen jag fick upp var den 20, 23 och 26:e med SAS i Business till Boston och sedan vidare till SFO med united i eco. En av dagarna fanns det även via Washington...
Det går säkert att leta ben för ben och hitta något annat, men det verkar lite tunt...

Västkusten i USA är rent generellt lite svårt att hitta awards till. Det är helt klart söka ben för ben som gäller. T.ex. så finns det plats från London LHR-SFO med United 30 april (om det nu är ok att större delen av resan blir i maj) eller LHR-LAX 23 april.

Edit: Nu är det för sent för mig för att skriva saker - inlägget jag svarade på är visst 10 dagar gammalt.
 
Vet inte om det är rätt tråd, annars får mod flytta.
Är det någon som lyckats boka 3 platser i First med Thai?
Finns ett par datum jag är intresserad av BKK-MUC där kabinen är tom enligt expertflyer och 2 award visas tillgängligt.
Det kan ju vara värt att boka om och chansa, då jag ändå kommer behöva boka om den rutt jag har idag.
Jag har gjort det. Då var det två platser lediga, och så fort jag hade bokat de två platserna så kom det två platser till.
 

Jonted

Medlem
Ett tips är att läsa igenom min rapport då det är mer eller mindre samma resa som du nu planerar.
Du vill definitivt resa till Jakarta från Singapore (och inte åt andra hållet) för att komma åt The Private Room, annars kastar du bort det som är speciellt med Singapore Airlines.
http://www.businessclass.se/forum/t...a-5-olika-first-class-på-samma-bokning.89932/

Tack för tipset och för en riktigt trevlig rapport/recension! :)
Blir en funderare på detta. Datumen har kört ihop sig så måste ändå boka om.
 
Toppen