Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

MrDollar

Medlem
Hej, första inlägget. Till USA kostar det 100000 poäng har jag läst mig till men detta är ju bara till direkt destinationerna, så min fråga lyder: vart kan jag hitta info om hur många poäng kostar det att flyga ARN-ORD-MPS T/R?
Tja. Då SAS inte flyger ord-mps så blir det isf en *Alliance awardbokning som kostar 110.000 poäng i C

Edit : Varmt välkommen till BusinessClass.se
 

Quintus

Ny medlem
Tja. Då SAS inte flyger ord-mps så blir det isf en *Alliance awardbokning som kostar 110.000 poäng i C

Edit : Varmt välkommen till BusinessClass.se

Tack, har lyckats flyga in EBG nu på ett år men fortfarande inte riktigt koll på hur AMEX 2-4-1 fungerar. Har nu strax under 100000 poäng, så om jag ska ta frugan över pölen till MSP så behöver jag 110000 poäng om jag har en AMEX Voucher?
 

MrDollar

Medlem
Tack, har lyckats flyga in EBG nu på ett år men fortfarande inte riktigt koll på hur AMEX 2-4-1 fungerar. Har nu strax under 100000 poäng, så om jag ska ta frugan över pölen till MSP så behöver jag 110000 poäng om jag har en AMEX Voucher?
Yes. Alternativet är dock sas C arn-ord-arn för 100.000 poäng 2 pers med 2-4-1 och sedan separat köpa ord-msp-ord för cash.
 

Jonted

Medlem
Hej!

Planerar att boka mina första F med följande rutt för 2 personer:

Utresa:

ARN - FRA - SAS/Lufthansa C
FRA - ICN - Asiana F
ICN - SIN - SIngapore Airlines C
SIN - CGK - Singapore Airlines F

Hemresa
DPS - SIN - Singapore Airlines C
SIN - ICN - Singapore Airlines C
ICN - FRA - Asiana F
FRA - ARN - SAS/Lufthansa C

Resan är tänkt i början av Juni. Vad tror ni chansen är för:
1. Att boka om detta till Lufthansa F på utresan till ICN eller HND?
2. Att få till THAI F antingen ICN-BKK eller HND/NRT-BKK (den senare finns plater på nu men inte ICN-BKK).

Inser att jag då får skippa Singapore F men Thai F i 6h+ lockar mer just nu.

Ett annat problem jag ser är ju också att om jag ex. bokar om utresan till Lufthansa F 14 dagar innan till HND vad är då chansen att det också finns kvar platser i Thai F till BKK och sedan något i C till CGK eller DPS?

Tar tacksamt emot andra förslag och idéer också men Bali lockar generellt eftersom väder verkar ganska ok under Juni och vi måste åka på sommaren.
 
Last edited:

Buffy

Medlem
Vet inte om det är rätt tråd, annars får mod flytta.
Är det någon som lyckats boka 3 platser i First med Thai?
Finns ett par datum jag är intresserad av BKK-MUC där kabinen är tom enligt expertflyer och 2 award visas tillgängligt.
Det kan ju vara värt att boka om och chansa, då jag ändå kommer behöva boka om den rutt jag har idag.
 

palmen

Moderator
Hej!

Planerar att boka mina första F med följande rutt för 2 personer:

Utresa:

ARN - FRA - SAS/Lufthansa C
FRA - ICN - Asiana F
ICN - SIN - SIngapore Airlines C
SIN - CGK - Singapore Airlines F

Hemresa
DPS - SIN - Singapore Airlines C
SIN - ICN - Singapore Airlines C
ICN - FRA - Asiana F
FRA - ARN - SAS/Lufthansa C

Resan är tänkt i början av Juni. Vad tror ni chansen är för:
1. Att boka om detta till Lufthansa F på utresan till ICN eller HND?
2. Att få till THAI F antingen ICN-BKK eller HND/NRT-BKK (den senare finns plater på nu men inte ICN-BKK).

Inser att jag då får skippa Singapore F men Thai F i 6h+ lockar mer just nu.

Ett annat problem jag ser är ju också att om jag ex. bokar om utresan till Lufthansa F 14 dagar innan till HND vad är då chansen att det också finns kvar platser i Thai F till BKK och sedan något i C till CGK eller DPS?

Tar tacksamt emot andra förslag och idéer också men Bali lockar generellt eftersom väder verkar ganska ok under Juni och vi måste åka på sommaren.
Förutsatt att Lufthansa flyger med ett plan som har First borde det vara goda möjligheter men är självklart omöjligt att säga något mer precis än så 8 månader i förväg.
Tokyo till Bangkok och tvärt om brukar finnas god tillgänglighet, men jag skulle inte vänta med att boka dessa utan boka på en gång om det är vad du vill flyga. Nattflighten från Bangkok till Haneda är dock mindre populär så där finns störst chans. Lite osäker på om de kör First-kabin året runt på BKK-ICN men har de First ombord så är det bara att boka om det dyker upp platser, mig veterligen brukar dessa gå åt relativt fort när de väl släppts men kan självklart komma fler platser senare.

Jag skulle säga att chanserna är relativt små om du ska boka nya F-flighter 14 dagar i förväg, ibland finns det god tillgång och andra gånger är det helt soprent i flera dagar/veckor.
Personligen så bokar jag upp de flighter jag vill ha och är nöjd med och sedan ändrar man bara en flight till Lufthansa First om det blir aktuellt, ju mer man ska ändra desto större chans att det inte går att få ihop.
 

palmen

Moderator
Vet inte om det är rätt tråd, annars får mod flytta.
Är det någon som lyckats boka 3 platser i First med Thai?
Finns ett par datum jag är intresserad av BKK-MUC där kabinen är tom enligt expertflyer och 2 award visas tillgängligt.
Det kan ju vara värt att boka om och chansa, då jag ändå kommer behöva boka om den rutt jag har idag.
Jag har sett 4 platser lediga som mest men det var på BKK-HND och jag var ensam i kabinen visade det sig.
Tror det är svårt med fler än 2 platser åt gången men det släpps ibland flera vid senare tillfälle.
 

Matore

Medlem
Fråga om minimum con time i Frankfurt på en awardbokning:
Vi anländer med Asiana från ICN har 1h 10 min i FRA innan vi ska vidare med SAS till CPH. Tallin har bokat oss så men läste nånstans att MCT är 1.15. Ringde då SAS som säger att det är 1tim och att det är giltigt.
Nån som vet exakt vad som gäller?
 
Toppen