Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Låter typ som en kundtjänst i Ryssland och inte som en i Sverige 2021. Är det ens lagligt att försämra och förändra en produkt så pass mycket?
Lagligt? Har du inte tagit det lite väl långt nu om du börjar leta i Sveriges lag om detta är ok?
Jag har själv jobbat på intern kundtjänst i massa år, och inte ens där kopplade vi till chefen under några som helst anledningar. Om det var totalkatastrof någonstans så kunde dock chefen bli inblandad men ringde aldrig ut till kunderna.

Jag känner personligen inte till någon kundtjänst some kopplat en till deras chefer bara för man är missnöjd.

Lagligt? Har du inte tagit det lite väl långt nu om du börjar leta i Sveriges lag om detta är ok?
Jag har själv jobbat på intern kundtjänst i massa år, och inte ens där kopplade vi till chefen under några som helst anledningar. Om det var totalkatastrof någonstans så kunde dock chefen bli inblandad men ringde aldrig ut till kunderna.

Jag känner personligen inte till någon kundtjänst some kopplat en till deras chefer bara för man är missnöjd.

Nej @palmen, riktigt så långt har jag inte tagit det.

Samtal 2:

Agent: "Det finns inget på hela sträckan och vi får inte lägga in segment för segment"
Jag: "Är inte det lite konstigt?"
Agent: "Nej, det hade ju tagit mycket tid för oss, och vi har mycket annat att göra" (service minded som alltid)
Jag: "Man har väl alltid kunnat göra det tidigare?"
Agent: "Ja, och det kan man fortfarande, men inte om man använder checken"
Jahapp, avslutade.

Samtal 3:

Ringde vanliga SAS. Bokade det långa leget med check 2-4-1. Tänkte försöka få in det första leget längre fram, alt köpa en biljett dit.

Är så jävla tröttsamt. Förstår ni varför det är så här? Vet att Tallinn tidigare hade vissa "specialregler" tidigare, men det hände ju aldrig att man fick prata med en o samma person som sa att det går att boka utan check, men inte med check. Eller?

Extra tröttsamt eftersom SAS sökfunktion verkar så hopplöst dålig. Som sagt, sträckan jag vill åka dyker upp i ett svep på både ANA och United, men med en lång mellanlandning (<24h). Mellanlandningen i EU. Så det är ingen zonproblematik eller nåt sånt, den dyker bara inte upp när SAS gör sin första sökning.
Jag tror det beror på att SAS själva inser att deras medarbetare inte har kompetensen (ännu). Har väldigt svårt att se att denna problematik kommer vara permanent.

Nej, har inte försökt utan voucher.

Om jag vore du hade jag ändå försökt utan voucher.

Jag har dokumenterat mina samtal nu och tänker mig att det är ett bra argument framöver. Om de låter mig boka något utan voucher, och sen säger att vouchrar har samma bokningsvillkor som vanliga bonusresor, ja då borde man väl kunnat få det löst, kanske. Kan vara värt ett samtal iaf. Om inte annat för att ge tråden en datapunkt :)

Kan för övrigt meddela att jag nu pratat med Amex och försökt förmå min sambo att göra detsamma (vi har båda varsitt Elite, Premium o Platinum). Som sagt, lite oklart om det leder till något men vore nog bra om fler ringde!

Jag tror det beror på att SAS själva inser att deras medarbetare inte har kompetensen (ännu). Har väldigt svårt att se att denna problematik kommer vara permanent.

Hoppas verkligen du har rätt, men du tycker inte att det är konstigt att samtliga personer jag pratat med, både genom att ringa vanliga SAS och 018, kunnat boka sånt här så sent som för någon vecka sedan men nu helt plötsligt ändrat sig och inte har kompetensen att lägga in en mellanlandning i EU?

Då är det dags att börja ringa Amex!

Jag har precis gjort mitt genom ett 20 minuter långt samtal där jag förklarat hur värdet på Amexvouchern sjunker som en sten när villkoret för användning blir ”hela resan i ett svep och inga ändringar”.

Det är bara att lyfta luren och ringa din vänlige Amexagent på 0771-29 46 20.

Gör det - redan idag!

20 min långt samtal här också. Sakligt och professionellt.

Toppen