Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

adhoc76

Medlem
Är det nån som har koll på när det historiskt och som tidigast har varit möjligt att boka award med United. Över Atlanten t o r är redan klart. Ligger nu och bevakar domestic award med United. Ekonomi får duga då jag vet att det är svårt att hitta First award. Det jag söker är New York-Orlando i mellandagarna och Orlando-Chicago omkring 9-10 jan (den senare har sannolikt inte släppts än då sen inte är öppen för försäljning med cash i nuläget).
 

MTheC

Medlem
Det är inte lönt att diskutera med dem, säg tack och hej och ring igen. Är det samma person som svarar så lägger du på luren och provar igen om en kvart.
Är väl så, har dock försökt boka denna resa ett tag nu och verkar ha gått troll i det.
Blir också lite oroad om det är så att man bara ska använda SAS hemsida, har hittills aldrig lyckats hitta en Star Alliance bonusresa där.
 

MTheC

Medlem
??? Logga In -> SAS Eurobonus -> Star Alliance bonusresor

Eller har jag missat något?
Lite otydligt av mig :) Visst finns det resor men inte resor som jag velat boka. Visst kan man söka men har aldrig hittat någon resa som jag velat ha, även när det finns tillgänglighet segment för segment så visar bokningsverktyget inte resan som tillgänglig om söker genomgående (man kan söka fram det segment för segment på SAS hemsida)
 

varva77

Medlem
Kan man lita på SAS onlinebokning egentligen? Tycker överlag att det visas få och samma alternativ hela tiden. Tex nu är jag ute efter en resa till Mauritius får jag endast Economy med Austrian. Inget konstigt att det endast är eko men inte en enda träff med Turkish som nästan alltid dyker upp oavsett var man ska ska...?
 

Kimmen00

Medlem
Kan man lita på SAS onlinebokning egentligen? Tycker överlag att det visas få och samma alternativ hela tiden. Tex nu är jag ute efter en resa till Mauritius får jag endast Economy med Austrian. Inget konstigt att det endast är eko men inte en enda träff med Turkish som nästan alltid dyker upp oavsett var man ska ska...?

Mauritius är väldigt svårt att hitta med Turkish numer..
 
Snabb fråga, har fått ihop tillräckligt med poäng till Tokyo med SAS nu (100k och en 2-4-1), jag kommer inte spara ihop mer denna gång så det är bara SAS som gäller.

När jag söker, ska jag bara söka ARN/CPH/OSL - NRT eller också HND? Har för mig jag hörde nånstans att SAS kommer byta till Haneda. Kollar på hösten 2020 och våren 2021. Flyger helst från ARN direkt men verkar ju vara omöjligt, om jag hittar från t.ex CPH så är det väl bara att ringa Tallin och få till en ARN - CPH och CPH-ARN på hemvägen också för samma poängpris antar jag?
 
Toppen