Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ja det ändrades för något år sedan att du bara betalar first för utresan om du har first ut och business hem.
Tidigare så fick man betala högsta klassens pris på hela resan.

Tack för svar @palmen!

Och för att vara på den säkra sidan, detta gäller väl även om det är kombon business+economy? (dvs inte bara business+first)

Då blir det väl en HUACA till tallinn :)
 
Har försökt kolla igenom tråden här utan att lyckas hitta svaret (men ska erkänna att jag inte är superbra på att söka så om svaret finns hänvisa mig gänra). Jag har försökt boka en resa till BKK och har inga problem att hitta platser dit. Hem var det dock kört på SAS hemsida men efter att ha använt en del andra resurser så kunde jag hitta resa BKK-ZRH-CPH-ARN, kan även hitta platserna om jag söker segment för segment på SAS hemsida.

Ringer till Tallinn men hamnar i Sverige (snabb svarstid dock) och de kan hitta platser på alla flygen men kan inte boka hemresan som en resa, de säger att de kan se att det finns platser men systemet tillåter inte att de bokar det sista segmentet. Det håller sig inom MCT på alla flygplatser och förklaringen jag fick var att SAS inte vill att man flyger den rutten så därför släpps inte platserna om man försöker boka så. Testade att ringa igen men hamnade hela tiden i Sverige och fick samma svar (lite pinsamt gång nummer 3 då jag igen hamnade hos samma person som första samtalet och hon sa att de var 3 personer som sitter bredvid varandra som hjälper Tallinn).

Vid mailkontakt med Diamondsupporten så säger de att det ska gå att boka men att de inte kan/får göra bokningen. Några idéer om vad problemet kan vara och om det finns någon väg runt det?
 
Vid mailkontakt med Diamondsupporten så säger de att det ska gå att boka men att de inte kan/får göra bokningen. Några idéer om vad problemet kan vara och om det finns någon väg runt det?
Har råkat ut för nästan exakt samma sak själv, jag hade en bokning SIN-FRA-ARN som jag ville lägga på ett inrikessegment i Sverige till. Det fanns gott om platser på inrikessegmentet men Tallinn kunde inte lägga till det på bokningen.
Agenten jag pratade med kunde inte förklara vad problemet var (I alla fall inte så att jag förstod) men sa att det hade blivit vanligt på sista tiden att tillgängliga segment "försvinner" då dom är inne i en annan bokning.
 
Har försökt kolla igenom tråden här utan att lyckas hitta svaret (men ska erkänna att jag inte är superbra på att söka så om svaret finns hänvisa mig gänra). Jag har försökt boka en resa till BKK och har inga problem att hitta platser dit. Hem var det dock kört på SAS hemsida men efter att ha använt en del andra resurser så kunde jag hitta resa BKK-ZRH-CPH-ARN, kan även hitta platserna om jag söker segment för segment på SAS hemsida.

Ringer till Tallinn men hamnar i Sverige (snabb svarstid dock) och de kan hitta platser på alla flygen men kan inte boka hemresan som en resa, de säger att de kan se att det finns platser men systemet tillåter inte att de bokar det sista segmentet. Det håller sig inom MCT på alla flygplatser och förklaringen jag fick var att SAS inte vill att man flyger den rutten så därför släpps inte platserna om man försöker boka så. Testade att ringa igen men hamnade hela tiden i Sverige och fick samma svar (lite pinsamt gång nummer 3 då jag igen hamnade hos samma person som första samtalet och hon sa att de var 3 personer som sitter bredvid varandra som hjälper Tallinn).

Vid mailkontakt med Diamondsupporten så säger de att det ska gå att boka men att de inte kan/får göra bokningen. Några idéer om vad problemet kan vara och om det finns någon väg runt det?
Boka hemresan till ZRH då och lägg till den sen. Ring tidigt imorgon precis när de öppnar så hamnar du nog hos Tallinn
 
Vad är det som gäller vid open jaw när man inte kan boka via hemsidan och måste ringa Tallinn, tillkommer extra avgifter eller får man dem strukna? Tillkommer ens extra avgifter vid telefonbokning nu för tiden?
 
Toppen