Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Vi planerat åka iväg i sommar på en weekend i europa med några bekanta. Dom vill använda sin 2-4-1 voucher samt poäng på denna resa. Men det konstiga är att sen igår så har i princip all tillgänglighet försvunnit. Det fanns en hel del tillgänglighet i söndags. Vi har tittat på luleå till gdansk men har även kollat arlanda till london och det är helt tomt.

Vi planerat åka iväg i sommar på en weekend i europa med några bekanta. Dom vill använda sin 2-4-1 voucher samt poäng på denna resa. Men det konstiga är att sen igår så har i princip all tillgänglighet försvunnit. Det fanns en hel del tillgänglighet i söndags. Vi har tittat på luleå till gdansk men har även kollat arlanda till london och det är helt tomt.
Sök från någon annan flygplats i europa så skall du finna, tog frankfurt lite snabbt 23-26 Juli till London, fanns massvis med platser, så kikar du vad det finns för connection dit så bör Tallinn kunna knåpa ihop det.
Om inte mellanlandning är ett alternativ blir det nog svårt

Det ser ju ut som precis all tillgänglighet överallt försvunnit. Ha lite is i magen, om SAS inte gjort något väldigt drastiskt så är nog detta bara en glitch i systemet.

Finns även massvis med platser från Oslo till London när jag söker på random datum, jag är själv ute efter en direktflight till och från London i sommar för att ta mig till och från Asien, har idag en bokning via Wien som inte är den roligaste.

Det ser ju ut som precis all tillgänglighet överallt försvunnit. Ha lite is i magen, om SAS inte gjort något väldigt drastiskt så är nog detta bara en glitch i systemet.

Ja, lite så jag misstänker. Skrev här mest för att det brukar komma en ganska bra förklaring ganska snabbt. Det löser sig nog snart. Sas brukar ju visa poäng+pengar biljetter i alla fall, men det gör dom inte heller just nu. Men medans jag skriver så hittar jag platser om jag söker på en speciell dag men inte i lågpriskalendern.

Ja, lite så jag misstänker. Skrev här mest för att det brukar komma en ganska bra förklaring ganska snabbt. Det löser sig nog snart. Sas brukar ju visa poäng+pengar biljetter i alla fall, men det gör dom inte heller just nu. Men medans jag skriver så hittar jag platser om jag söker på en speciell dag men inte i lågpriskalendern.
Ser det också nu. Så det är nog bara något vajsing med lågpriskalendern.

Bokade precis min första awardresa (enkel sydostasien - europa i o) via sas kundtjänst.
Kommer alla avgifter senare? Detta är vad som står i mailet som kom

Fare 0.00 USD
Equivalent Fare Paid 0.00 SEK
Taxes, Fees, Other Charges 371.00 SEK
Domestic/International Fees 0.00 SEK
Ticket Amount: 371.00 SEK
Service Fee 0.00 SEK
Total Amount: 371.00 SEK

Bokade precis min första awardresa (enkel sydostasien - europa i o) via sas kundtjänst.
Kommer alla avgifter senare? Detta är vad som står i mailet som kom

Fare 0.00 USD
Equivalent Fare Paid 0.00 SEK
Taxes, Fees, Other Charges 371.00 SEK
Domestic/International Fees 0.00 SEK
Ticket Amount: 371.00 SEK
Service Fee 0.00 SEK
Total Amount: 371.00 SEK

Det är inte omöjligt att det stämmer.

Svårt för oss att svara på dock- eftersom du inte ger oss någon relevant info.
1. Flygbolag (SAS vs Star Alliance)
2. Flygplatser

Avslutade just en intressant diskussion med SAS i Tallinn, de vägrar söka segment för segment (har hittat flighter BKK-ZRH-CPH-ARN men om man söker BKK-ARN så kommer det inte upp).

De säger att sedan 2 år är reglerna att endast det som går att boka via bokningsverktyget får bokas - fick till och med prata med en supervisor som bara upprepade att de bara bokar sådant man själv kan söka fram via verktyget på SAS hemsida, enda undantaget är First class.

Jag vet själv att det inte stämmer då jag vid flera tillfällen bokat resor som krävt att man söker segment för segment. Bad att få detta regelverk skickat till mig men de vägrade och sa bara att om jag inte gillar det så får jag höra av mig till SAS.

Toppen