Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Snabb fråga, har fått ihop tillräckligt med poäng till Tokyo med SAS nu (100k och en 2-4-1), jag kommer inte spara ihop mer denna gång så det är bara SAS som gäller.

När jag söker, ska jag bara söka ARN/CPH/OSL - NRT eller också HND? Har för mig jag hörde nånstans att SAS kommer byta till Haneda. Kollar på hösten 2020 och våren 2021. Flyger helst från ARN direkt men verkar ju vara omöjligt, om jag hittar från t.ex CPH så är det väl bara att ringa Tallin och få till en ARN - CPH och CPH-ARN på hemvägen också för samma poängpris antar jag?
SAS byter i slutet av mars från NRT till HND.

Du kan kolla på awardhacks.se, kan dock inte se några flyg dit i höst.

Hittar ni några awards på sas.se? Allt försvann för några dagar sedan och har inte kommit tillbaka.
Det enda som har försvunnit är att SAS Awards sedan början på veckan inte går att se i lågpriskalendern. Går du in på specifika dagar så finns fortfarande samma uppsättning Awardbiljetter.

Det enda som har försvunnit är att SAS Awards sedan början på veckan inte går att se i lågpriskalendern. Går du in på specifika dagar så finns fortfarande samma uppsättning Awardbiljetter.

Nej, det är något som inte stämmer. Jag hittar i princip inga award-resor alls och får ett felmeddelande som ber mig kontakta kundtjänst.

Nej, det är något som inte stämmer. Jag hittar i princip inga award-resor alls och får ett felmeddelande som ber mig kontakta kundtjänst.
Mycket märkligt. Tvivlar inte på att det är så, men själv har jag sökt flera gånger i dag, och nu precis nyligen SAS Award med god tillgänglighet på flera destinationer.

Mycket märkligt. Tvivlar inte på att det är så, men själv har jag sökt flera gånger i dag, och nu precis nyligen SAS Award med god tillgänglighet på flera destinationer.

Jag får upp vissa destinationer och datum. Inom Skandinavien verkar det funka, men jag har sökt på Venedig, Boston och New York från CPH och hittar inte ett enda datum. Får ett meddelande där det står: "Sorry, something went wrong when we were processing your request. Please call us and we'll try to help you."

Har försökt att hitta awards till LPA nån gång under höst vinter 2020. Och hittar inte en enda avgång på 3 månader, släpper inte SAS en enda award dit eller är jag för tidigt/sent ute? Känns som jag har samma fel som Nightfly?

Jag får upp vissa destinationer och datum. Inom Skandinavien verkar det funka, men jag har sökt på Venedig, Boston och New York från CPH och hittar inte ett enda datum. Får ett meddelande där det står: "Sorry, something went wrong when we were processing your request. Please call us and we'll try to help you."
"Sorry, something went wrong when we were processing your request. Please call us and we'll try to help you." får man rätt ofta upp när det saknas biljetter. Behöver nog inte betyda mer än så. Till New York är det inga problem att hitta biljetter, men inte på sommaren (det brukar väl släppas närmre inpå). Venedig är ju lite speciell som så kort sommardestination, så det kan man ju undra om det alls släpps biljetter till. Jag misstänker att du helt enkelt ser faktisk tillgänglighet. Men det finns säkert andra här som har bättre insikt kring detta.

Toppen