Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har svårt att hitta, men klarar man en MCT 50 min för BOM?
Frågan är lite konstigt ställd - MCT är inget du klarar eller inte, det är ett fastställd tid som krävs för ett byte vid en viss punkt att du ska kunna boka en genomgående resa.

Då MCT överstiger 50 minuter i BOM (förutom inrikes-inrikes) så kommer det inte att gå att boka som en resa och jag skulle nog avråda från att boka det som två separata resor.

Edit: Nu lyckades jag klippa från ExpertFlyer:
Kod:
Minimum Connect Times:
Connecting at BOM
Incoming airline LH
Outgoing airline AI
Flight type International to International

STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE    .30  2.30  3.00  1.00
OFFLINE   .30  2.30  3.00  1.00
** OR * ARE ALL
**-AI II  2.00 
LH-** II  4.00 ALL - CMB

Jag har f.n en T/R bokad med SAS ARN-HKG i Business, kan jag ringa till Tallin och ta bort det första segmentet och således endast betala 30.000 poäng? Eller måste själva bokningen göras om?

• Gilla
Reactions: Gus
Jag har f.n en T/R bokad med SAS ARN-HKG i Business, kan jag ringa till Tallin och ta bort det första segmentet och således endast betala 30.000 poäng? Eller måste själva bokningen göras om?
Är det möjligtvis en resa bokad med Mastercard-rabatten?
Det är väl oklart om de isåfall klarar av att beräkna pris på enkelresor.
Tänk också på att enkelresor kostar 60 % av en tur och retur, så i alla händelser så får du (max) tillbaka 40 % av poängkostnaden.

Hej!

Har läst svaret på den här frågan förut men kan inte hitta den nu.
Jag har bokat en 2-4-1 award till USA nästa sommar/höst. Jag har bokat det utresedatum vi önskar och så bokade jag ett returdatum bara någon dag senare. Jag vill boka om hemresan till ett datum som jag ännu inte kan boka eftersom biljetterna har inte släppts men hur går jag tillväga när biljetterna väl släpps? Dom släpps väl runt midnatt har jag fått för mig och då kan jag ju inte ringa Tallinn för att få hjälp med ombokning. Vi flyger bara med SAS och tanken är att försöka få till Businessclass hem oxå. Går det att boka om via sas hemsida eller går det att ringa SAS (är EBG)

Är det tillåtet att åka USA ↔ Asien som en SAS award-resa eller blir det nödvändigtvis två med mellanlandningen i skandinavien?

Är det tillåtet att åka USA ↔ Asien som en SAS award-resa eller blir det nödvändigtvis två med mellanlandningen i skandinavien?

Att åka USA-Asien på enbart SAS är förmodligen inte tillåtet längre. För flera år sedan var det OK, men nu är den resan borttagen ur prislistan. Ring och testa, möjligt att det fortfarande går.

• Gilla
Reactions: rnh
Toppen