Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ah, det är förmodligen kört då. Om man inte råkar på en extra hjälpsam customer service-agent. :)

Tack för tydliga och snabba svar! Blir nästan lite bortskämd med det här på bc.

Går det att boka ARN-PEK/PVG-ICN-HNL med en 2-4-1 eller blir det tvärnej på den? Det är ca 9300 miles. Ska man flyga t ex ARN-SFO-HNL så är det ca 7700 miles. Tror ni man kan få godkänt på den?

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Mig veterligen är det flera som bokat Hawaii via asien så det bör fungera om man inte tar massa onödiga stopp och omvägar.

Mig veterligen är det flera som bokat Hawaii via asien så det bör fungera om man inte tar massa onödiga stopp och omvägar.

Det nya regelverket är väl fortfarande på plats om än mer strikt? Så länge det är en "rimlig" färdväg förefaller det att vara möjligt.

Har bokat om en award-resa för eurobonuspoäng via Tallinn. De sade att de var tvungna att debitera mig skatterna på nytt och returnera de tidigare debiterade skatterna.
Det skulle ta 10 dagar. Nu har det gått över 3 veckor och jag har inte sett skymten av någon retur. Vad göra?
Finns det någon annan man kan ta det med förutom stressade agenter i Tallinn?

Har bokat om en award-resa för eurobonuspoäng via Tallinn. De sade att de var tvungna att debitera mig skatterna på nytt och returnera de tidigare debiterade skatterna.
Det skulle ta 10 dagar. Nu har det gått över 3 veckor och jag har inte sett skymten av någon retur. Vad göra?
Finns det någon annan man kan ta det med förutom stressade agenter i Tallinn?

Kan svara själv på denna.

Hamnade hos en svensk trots att jag ringde Tallinn. Agenten hittade att de tidigare inte returnerat skatterna på biljettnumret innan utan lämnat det "öppet". Vilket resulterade i att någon retur inte gjorts och förmodligen inte skulle ske.

Förhoppningsvis löser det sig nu

Kan svara själv på denna.

Hamnade hos en svensk trots att jag ringde Tallinn. Agenten hittade att de tidigare inte returnerat skatterna på biljettnumret innan utan lämnat det "öppet". Vilket resulterade i att någon retur inte gjorts och förmodligen inte skulle ske.

Förhoppningsvis löser det sig nu
Ja de svenska nybörjarna får man passa sig för i mitt fall återanvände de pnr vilket ledde till att skatterna inte kom automatiskt utan jag fick jaga på och de kom till slut

Ja de svenska nybörjarna får man passa sig för i mitt fall återanvände de pnr vilket ledde till att skatterna inte kom automatiskt utan jag fick jaga på och de kom till slut
Att återanvända PNR är i sig inget problem. Jag bokade om en award i fredags och skatterna är redan återbetalda och bokningen har givetvis samma PNR.

Är PNR det som har sex tecken? Exakt så är det, Tallinn använder samma pnr och stängde inte de tidigare kupongerna.

Tallinn kan klåpa de med.

Toppen