Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Awardresa med enbart SAS är en prislista. Awardresa med Star Alliance (vilken kombination som helst med eller utan SAS) är en annan.

Så är det "tyvärr". Men du kan ju boka First vilket du inte annars kan!
Dock rätt fint att du numera kan boka Business + First och få betala därefter och inte fullt för First trots bara en riktning. :)

Absolut men tillägg på 95 000 för First åt ena hållet och 135 000 för First åt båda hållen känns lite meh :)

Absolut men tillägg på 95 000 för First åt ena hållet och 135 000 för First åt båda hållen känns lite meh :)

Håller med, att som tillägg är det mycket mot en nuvarande bokning i Business med SAS för 100k. Samt att skillnaden mot First ToR är liten, 195k eller 225k...

• Gilla
Reactions: P-L
Håller med, att som tillägg är det mycket mot en nuvarande bokning i Business med SAS för 100k. Samt att skillnaden mot First ToR är liten, 195k eller 225k...

Precis. 135 000 hade jag varit okej med att betala för ToR men nu blir det över 70 % av det (95 000) för ändring av hemresan. Svårt att hitta First ut bara.

Känns väl ännu mer "meh" om du bokar om hemresan till ekonomi HND-FRA-CPH och får betala 27500p utöver de 100 du redan betalt :)

Det visar dock hur extremt generöst det är av SAS att släppa business t o r för 100k till far east. Star Alliance kostar ju 165k

Känns väl ännu mer "meh" om du bokar om hemresan till ekonomi HND-FRA-CPH och får betala 27500p utöver de 100 du redan betalt :)

Det visar dock hur extremt generöst det är av SAS att släppa business t o r för 100k till far east. Star Alliance kostar ju 165k

Som sagt, 135 000 är jag fine med! Hade bara hoppats på att det skulle vara lite bättre ratio för ändring av bara ena sträckan. T ex 50 % av 135 000 :)

Men ja, som @Janne V sa så är det olika tabeller som gäller. Synd!

Inte 100 på om det är rätt tråd men såklart bara att flytta om det finns lämpligare.
Offers and news | SAS har nedan publicerats:

SERVICE FEE FOR PERSONAL ASSISTANCE OF BOOKING STAR ALLIANCE AWARD TRIPS
2019-03-15

To align all our booking concepts, a service fee* of 375 SEK/NOK/DKK or 40 EUR/USD per person and booking for personal assistance of bookings of Star Alliance award tickets will be implemented from 1st of April 2019.

The service fee will only apply when a EuroBonus member has the possibility to book the Star Alliance award tickets online free of charge through our online booking tool but chooses to book via customer service, e.g. phone, chat or e-mail. Exemptions* apply for EuroBonus Diamond members, Unaccompanied minor (UMNR), and infants. It’s always recommended to book flights online, if possible.
* subject to change

Intressant!, frågan är om dessa 375 ersätter dom 450 som läggs på nu eller om dom tillkommer? Då jag frågade Tallinn om dom 450 så var dom väldigt tydliga med att påpeka att det inte var en serviceavgift, dom kallade det något annat som jag inte kom ihåg just nu...
Om dom ersätter den gamla avgiften med 375 SEK så blir det ju väldigt bra för EBD :)

Mycket intressant, de tar ju ut serviceavgiften på 450 även vid onlinebokningar idag om man bokar med StarAlliance-bokningssystemet.

Och där heter den ju serviceavgift ? Vågar man hoppas på att den försvinner igen då? Eller blir det 450+375 vid telefonbokning för EBG och nedåt?

Visa bifogad bild 88142
Det vi har trott sedan tidigare är ju att det glömt momsen i den summan. Det är alltså 375 + 20% = 450:-
Står ju även 375:- på voucher pappret man får från amex.
Så om jag får spekulera så klargör de regelverket nu lite bara att det är 450:- om man behöver hjälp att boka även när det går att boka online. Funkar det inte med online-bokning så ska man slippa de 450:-
Andra har skrivit redan att de sluppit betala de 450:- så hoppas det är som jag tror

Toppen