Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Och där heter den ju serviceavgift ? Vågar man hoppas på att den försvinner igen då? Eller blir det 450+375 vid telefonbokning för EBG och nedåt?

Visa bifogad bild 88142
450+375 och sen 400 kr i skatt på långresor från Sverige. Många avgifter blir det!

Undrar hur de tänker om jag tex vill boka en resa till Brisbane. Det finns tex Arlanda-Singapore-Brisbane med 1 timmes byte i Singapore om man bokar online. Men om man vill ha låt säga 15 timmar i Singapore, måste man då betala för det?

Jag ändrade nyss en 2-4-1 via tallin och kan i alla fall bekräfta att man enbart betalar ombokningsvagift på 150kr/pax vid ändringar av en bokning nu (Jag är inte EBD). Jag fick även tillbaka 16kr på skatterna så totalt vart det 134kr/pax ;)
Jag fick också den information när jag bokade häromdagen. Undrar vad som räknas som en ändring? Om jag tex har bokat Stockholm-istanbul-Singapore och sen kommer på att jag hellre vill till new york. Kan jag då ändra till stockholm-istanbul-new york för 150 kr? Eller måste jag betala 450 kr för en ny resa?

Jag fick också den information när jag bokade häromdagen. Undrar vad som räknas som en ändring? Om jag tex har bokat Stockholm-istanbul-Singapore och sen kommer på att jag hellre vill till new york. Kan jag då ändra till stockholm-istanbul-new york för 150 kr? Eller måste jag betala 450 kr för en ny resa?

Bra fråga, rent spontant så skulle jag tippa att om man ändrar dsetination så blir det en ny resa. Baserat på att det är så sas.se fungerar vid ändringar av resa, du kan ändra avgångar men inte destination.

Har en bokad rewardresa i november till Chicago och hem ifrån Washington sas plus. Har använt mig av en 2/4/1 voucher och MC fly premium. Vi börjar nu fundera på Miami istället. SAS har inga rewardsbiljetter till Miami men går ju och hitta reward med sas till Chicago och sen vidare tilll Miami därifrån med United. Går det bara att ringa Tallin och lägga på unitedresan på den bokade resan man har och på så sätt behålla barnrabatten och fly premium och utnyttja 2/4/1 vouchern?

Har en bokad rewardresa i november till Chicago och hem ifrån Washington sas plus. Har använt mig av en 2/4/1 voucher och MC fly premium. Vi börjar nu fundera på Miami istället. SAS har inga rewardsbiljetter till Miami men går ju och hitta reward med sas till Chicago och sen vidare tilll Miami därifrån med United. Går det bara att ringa Tallin och lägga på unitedresan på den bokade resan man har och på så sätt behålla barnrabatten och fly premium och utnyttja 2/4/1 vouchern?
Yep. Du får dock betala ändringsavgift på 150/person. Tidigare har man fått betala serviceavgiften på 450kr igen, dvs totalt 600/person för ändring. Läste dock precis i en annan tråd att @Mattias Holmén bara betalade 150/person i ändringsavgift. Så rapportera gärna resultatet.

Hur har du kombinerat 2-4-1 och flypremium?

Yep. Du får dock betala ändringsavgift på 150/person. Tidigare har man fått betala serviceavgiften på 450kr igen, dvs totalt 600/person för ändring. Läste dock precis i en annan tråd att @Mattias Holmén bara betalade 150/person i ändringsavgift. Så rapportera gärna resultatet.

Kanon får ringa nästa vecka. Kom på nu när jag fick frågan att det är två olika bokningar. En för mig och dottern där jag använde mig av vouchern och en bokning för frugan där jag använde fly premium.

Kanon får ringa nästa vecka. Kom på nu när jag fick frågan att det är två olika bokningar. En för mig och dottern där jag använde mig av vouchern och en bokning för frugan där jag använde fly premium.
Fly premium kan bara appliceras på rena SAS bokningar så där kan du inte lägga till ett ben med United.

Popngpriset är även dyrare inom star Alliance än rena SAS bokningar.

Fly premium kan bara appliceras på rena SAS bokningar så där kan du inte lägga till ett ben med United.

Popngpriset är även dyrare inom star Alliance än rena SAS bokningar.

Ok men 2/4/1 vouchern kan jag fortfarande applicera på en den ena bokningen då? Men då forsvinner väl barnrabatten el? Då blir det ju samma sak som att boka en ren star alliance bokning. Tanken var att bara lägga till united flygningarna på den nuvarande bokningen. Jag får ringa och höra vad dom säger och se vad det blir för poängpris.

Det känns som att det är samma sak som att ha en enkelresa i business med sas för 60 000 poäng (60 % av t/r) samt en enkelresa med star alliance för 135 000 poäng (60 % av t/r). Stämmer detta verkligen? Har de rätt?

I ditt fall, där jag tolkar det som att du bokar detta som en "ren" award, utan att använda något Amex 2-4-1-voucher, så är det ju värt att påpeka att eftersom totalkostnaden blir densamma så är det bättre för dig att faktiskt boka detta som två enkelresor istället för en t/r. Då får du större flexibilitet i och med att du då fortfarande kan göra ändringar i hemresan om behov skulle uppstå även efter att du gjort utresan.

Jag betalade 150kr (1 person) för en ändring på en 2-4-1 hos tallin i Måndags

Toppen