Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har nu skaffat awardfares för att kunna söka bättre från tex europa till Japan på en gång. Men vad menas med "Broad searches only show existing search results." Är det så att det är bättre att söka från flygplats till flygplats även med Award Fares att inte alla sökningar kommer upp om man gör breda sökningar?

Hittat en dit resa i Premium ekonomi till ett resemål jag kan tänka mig från London. Vi är då 3 personer som ska åka dit tillsammans vi har 1 amex voucher 2-1 har förstått det som att jag måste boka det på 2 separata bokningar tydligen. Sämre med hemresa än så länge.

Är det en bra ide att boka dit resan online på 2 separata bokningar sen ringa in och lägga till en resa från Stockholm till London och sen avvakta tills eventuella hemresor dyker upp? Hur blir det med avgifter för att boka till "feeder" om det kallas så sen lägga en hemresa? Hade helst sluppit massor med extra avgifter för att boka på feeder och hemresa sen.
Min sambo är Diamant om det spelar någon roll.

Har avgifterna gått upp för att boka biljetter står att det ska kosta 12 318 kr enkelt väg för 3 personer att boka resan.
Flygpassageraravgift (APD) 9078 kr,
Serviceavgift för passagerare 1890 kr
Serviceavgift 1350 kr
Är det flygskatter etc på feedern till London samt samma kostnad för hemresan är man ju upp i typ 9 k per person eller något sånt rättpricy kan jag tycka i och med att man betalar med poäng.

Last edited:
Lite otydlig text, men det är bara ena vägen i en ToR som dubblas om andra vägen är utan inblandning av AE.
Jag bokade t ex i höstas (innan prishöjningen) en resa till Centralamerika med KLM ned och AE+KLM hem.
Ordinarie pris 147,500p för en t o r. Men mitt pris blev 1.5x detta, d v s 221,250p
Bra poäng, dubbleringen beter sig som att boka olika klass dvs utresa och hemresa skilt.

Har nu skaffat awardfares för att kunna söka bättre från tex europa till Japan på en gång. Men vad menas med "Broad searches only show existing search results." Är det så att det är bättre att söka från flygplats till flygplats även med Award Fares att inte alla sökningar kommer upp om man gör breda sökningar?

Hittat en dit resa i Premium ekonomi till ett resemål jag kan tänka mig från London. Vi är då 3 personer som ska åka dit tillsammans vi har 1 amex voucher 2-1 har förstått det som att jag måste boka det på 2 separata bokningar tydligen. Sämre med hemresa än så länge.

Är det en bra ide att boka dit resan online på 2 separata bokningar sen ringa in och lägga till en resa från Stockholm till London och sen avvakta tills eventuella hemresor dyker upp? Hur blir det med avgifter för att boka till "feeder" om det kallas så sen lägga en hemresa? Hade helst sluppit massor med extra avgifter för att boka på feeder och hemresa sen.

Har avgifterna gått upp för att boka biljetter står att det ska kosta 12 318 kr enkelt väg för 3 personer att boka resan.
Serviceavgift 1350 kr
Är det flygskatter etc på feedern till London samt samma kostnad för hemresan är man ju upp i typ 9 k per person eller något sånt rättpricy kan jag tycka i och med att man betalar med poäng.
APD är massivt mycket högre från London än alla (?) andra ställen. Du ska i teorin få tillbaka om du bokar annan avreseflygplats än LHR.

Serviceavgift 1350 kr

APD är massivt mycket högre från London än alla (?) andra ställen. Du ska i teorin få tillbaka om du bokar annan avreseflygplats än LHR.

Dessutom höjdes den 1:a april, ingen skatt från Sverige, så lägger man till anslutningsflyg från Sverige
ska man få tillbaka £244-£253 per person

Verkar vara smått omöjligt att hitta business awardresor numera. Har letat till Singapore bland annat men hittar inget bra.
Från Sverige finns ju typ inget, får leta från CDG eller AMS.
Har ni något tips på var man kan åka i business för en awardresa, är öppen för förslag.

Buenos Aires med Aerolinas från MAD el FCO
Eller Virgin till olika destinationer, men utmaningen är att det man ser online på SAS hemsida inte stämmer med verkligheten
ringer man är tillgängligheten helt annorlunda, i både poistiv och negativ mening.

• Gilla
Reactions: Gus
Härligt tack för förtydligande är det bara ADR man slipper då? (Får tillbaka) När man bokar på en feeder från Stockholm?
Ni låter inte helt säkra på att man får tillbaka den pengen, någon som kan bekräfta?

Givetvis får man den pengen tillbaka då ADP inte gäller för transit-passagerare. Om du startar din resa i Stockholm så startar din resa i Sverige, inte i Storbritannien = inget ADP = återbetalning.

Toppen