Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Verkar vara smått omöjligt att hitta business awardresor numera. Har letat till Singapore bland annat men hittar inget bra.
Från Sverige finns ju typ inget, får leta från CDG eller AMS.
Har ni något tips på var man kan åka i business för en awardresa, är öppen för förslag.
Kolla i tråden med bokade awardresor.

Hoppla! Stort tack för den redovisningen. Låter som ett smärre äventyr. Nu ska vi vara borta i 30 dagar så jag är inte jättekänslig för +/- någon dag och förseningar. Hade snarare varit renodlade inställnignar utan lösning som oroar. Känns däremot som om att bli avkastad pga ship change inte känns lika sannolikt då familjen sitter i economy (har gett upp möjligheten att hitta 4 platser biz till Asien).
jag hade partner award segment på Garuda biljetter men det blev inga flygningar. Skulle flyga HKG-CGK-BKK-CDG-ARN som retur på min t/r. Flera gånger innan avresa ändrades tiderna och om jag minns rätt fick jag göra minst en ombokning för att hemresan skulle gå i lås. Garuda var operating carrier på HKG-CGK och CGK-BKK. Veckan innan hemresan ställdes min HKG-CGK fight in och jag bokades om till en flight som anlände efter avgång för CGK-BKK. Garuda var väldigt svåra att komma i kontakt med och när jag till slut nådde fram (e-post) vägrade de ta något som helst ansvar för lösning/ombokning och hänvisade bara till SAS. Jag var väldigt flexibel med tider och öppen för att flyga från närliggande flygplatser etc. bara jag kunde nå BKK i tid. Det fanns också awardplatser tillgänglig med bl.a. Vietnam Airlines men noll hjälp. Fick till slut casha biljetter själv och la in claim i efterhand.
Undvik om alls möjligt.

jag hade partner award segment på Garuda biljetter men det blev inga flygningar. Skulle flyga HKG-CGK-BKK-CDG-ARN som retur på min t/r. Flera gånger innan avresa ändrades tiderna och om jag minns rätt fick jag göra minst en ombokning för att hemresan skulle gå i lås. Garuda var operating carrier på HKG-CGK och CGK-BKK. Veckan innan hemresan ställdes min HKG-CGK fight in och jag bokades om till en flight som anlände efter avgång för CGK-BKK. Garuda var väldigt svåra att komma i kontakt med och när jag till slut nådde fram (e-post) vägrade de ta något som helst ansvar för lösning/ombokning och hänvisade bara till SAS. Jag var väldigt flexibel med tider och öppen för att flyga från närliggande flygplatser etc. bara jag kunde nå BKK i tid. Det fanns också awardplatser tillgänglig med bl.a. Vietnam Airlines men noll hjälp. Fick till slut casha biljetter själv och la in claim i efterhand.
Undvik om alls möjligt.

Låter sannerligen påfrestande, hoppas claim i slutändan iaf gick bra. La du det mot SAS då i egenskap av EU261 eller?

Dubbla poängkostnaden med Air Europa
Låt säga att man flyger EZE-MAD-FRA där enbart sista sträckan är med Air Europa, hur beräknas då poängkostnade?

• Gilla
Reactions: KED
Dubbla poängkostnaden med Air Europa
Låt säga att man flyger EZE-MAD-FRA där enbart sista sträckan är med Air Europa, hur beräknas då poängkostnade?
Dubbelt.

1776773674932.png

Toppen