Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det är ju ganska intressant om det blir möjligt att boka PE med Korean och Aerolinas
hur ska man ta sig till t.ex FRA eller MAD eller FCO om man måste flyga PE
och SAS räknar ju inte dessa som nav (jag har försökt med MAD) så då går det inte att
lägga på anslutningsflyg i efterhand heller
Min gissning är att när de släpper på fler bolag med PE så kommer mixed classes typ samtidigt.

Ytterligare försämringar på väg.

Avgift per biljett:

Business Class från 450 till 950 SEK

Utöver det tillkommer 750kr om du behöver avboka den eller omboka. Så 1700kr förlorar man om man avbokar en long haul business om jag förstår det rätt.

Vad är en kort resa i business vs inom europa?
Är det medium haul som anses vara business class på kortare sträckor? Typ Dubai, Las Palmas etc.

(Och nej frågan är inte riktad mot dig @Davvelavve )

1777393924605.png

Fråga angående avbokning av kombinerad bokning SAS bonus samt vanlig biljett betald med poäng.

Jag avbokade nyss ARN - CDG ToR.
Utresan var economy flex betald med poäng och hemresan var en business bonus.

Jag åkte på avbokningsavgift på 250kr för hemresan ifall jag ville ha tillbaka de 15000 poängen som jag betalt för det benet.

Hade fått för mig att vid kombinerade bokningar så var det avbokningsvillkoren för den vanliga biljetten betald med poäng som gällde för hela bokningen.

Bifogar ett skärmklipp från SAS hemsida.

Vad säger ni ?
505db25bf7e5dc3bbf4345a5e4811e73.jpg

Fråga angående avbokning av kombinerad bokning SAS bonus samt vanlig biljett betald med poäng.

Jag avbokade nyss ARN - CDG ToR.
Utresan var economy flex betald med poäng och hemresan var en business bonus.

Jag åkte på avbokningsavgift på 250kr för hemresan ifall jag ville ha tillbaka de 15000 poängen som jag betalt för det benet.

Hade fått för mig att vid kombinerade bokningar så var det avbokningsvillkoren för den vanliga biljetten betald med poäng som gällde för hela bokningen.

Bifogar ett skärmklipp från SAS hemsida.

Vad säger ni ?
505db25bf7e5dc3bbf4345a5e4811e73.jpg

Jag säger att det du som hände dig stämmer. Med tanke på att din tur och retur egentligen är två enkelbiljetter i samma bokning så är det villkoren för respektive resa som appliceras.

Flexbiljetten = avbokningsbar utan kostnad.
Bonusbiljetten = avbokningsbar mot 250:-

Sen håller jag med om att formuleringen skulle kunnat vara tydligare och mer riktad till den biljett som inte är en bonusresa men som betalas för poäng.

Hej!
Ska boka EB award med Air France long haul (över atlanten) med två vuxna och en lap infant i economy. Hur bokar jag smidigast? Kan jag boka för oss två vuxna och ringer och lägger till en infant senare? Just nu har jag bara poäng som räcker för oss två vuxna, och rimligen borde jag väl kunna lägga till en lap infant om några månader när jag har poäng som räcker för det?

Hej!
Ska boka EB award med Air France long haul (över atlanten) med två vuxna och en lap infant i economy. Hur bokar jag smidigast? Kan jag boka för oss två vuxna och ringer och lägger till en infant senare? Just nu har jag bara poäng som räcker för oss två vuxna, och rimligen borde jag väl kunna lägga till en lap infant om några månader när jag har poäng som räcker för det?
Vet inte riktigt vad du menar med lap infant när du pratar om poängkostnad.
Men en äkta lap infant som är under 2 år kostar inga poäng.

Toppen