Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

För SAS gamla 24h fri avbokning gällde att om bokningen gjordes inom 24h till avgång så var det fri avbokning fram till 12h innan avgång. Om det är detsamma som gäller för bonusbiljetter (i brist på kodifierade bestämmelser) vet jag tyvärr inte.
Ringde in och frågade (Lät som en lite mer senior agent), och hon nämnde fram till 1h innan avgång ska gälla. Men osäker ifall hon har rätt eller inte, så får utgå från dina 12h så länge! Får avvakta tills ikväll ifall jag åker imorgon eller inte!

Ringde in och frågade (Lät som en lite mer senior agent), och hon nämnde fram till 1h innan avgång ska gälla. Men osäker ifall hon har rätt eller inte, så får utgå från dina 12h så länge! Får avvakta tills ikväll ifall jag åker imorgon eller inte!
1h innan är väl mot avgift?

@Frukten det låter lite som att den du pratade med har blandat ihop hur sent man alls kan avboka en bonusresa, vilket är som @Fredah säger 1h innan avgång (och mot gällande avgift).

Men förvånar mig inte att kundtjänst inte har koll på vad som gäller för 24h fri avbokning för bonusresor med tanke på hur absurt "inofficiell" den är...

1h innan är väl mot avgift?
@Frukten det låter lite som att den du pratade med har blandat ihop hur sent man alls kan avboka en bonusresa, vilket är som @Fredah säger 1h innan avgång (och mot gällande avgift).

Men förvånar mig inte att kundtjänst inte har koll på vad som gäller för 24h fri avbokning för bonusresor med tanke på hur absurt "inofficiell" den är...
Troligtvis! Kollar man deras villkor står det bara detta:

"Avboka/boka om fram till 1 timme före avgång om poängen är giltiga (avgift tillkommer). Giltiga poäng sätts in på ditt EuroBonus-konto." Men hon påpekade att 24h fri avbokning ska gälla. Sen sa hon att det bara gäller för EBD o_O Så tänker att jag får bestämma mig innan 12h-gränsen som brandforce nämnde

Hoppla! Stort tack för den redovisningen. Låter som ett smärre äventyr. Nu ska vi vara borta i 30 dagar så jag är inte jättekänslig för +/- någon dag och förseningar. Hade snarare varit renodlade inställnignar utan lösning som oroar. Känns däremot som om att bli avkastad pga ship change inte känns lika sannolikt då familjen sitter i economy (har gett upp möjligheten att hitta 4 platser biz till Asien).

Citerar mig själv för att ge ytterligare en datapunkt om Garuda.

Deras awards är hopplöst låsta till nybokningar. Om man har bokat ekonomi med förhoppning att business ska senare öppnas upp så är det bara att glömma. Alla deras awards är bortplockade och osynliga för såna valmöjligheter!

Citerar mig själv för att ge ytterligare en datapunkt om Garuda.

Deras awards är hopplöst låsta till nybokningar. Om man har bokat ekonomi med förhoppning att business ska senare öppnas upp så är det bara att glömma. Alla deras awards är bortplockade och osynliga för såna valmöjligheter!
Garuda har några biljetter bort till Australien men till Europa är det döfött.

Ska flyga ICN-LHR-ARN och fick mejl från Virgin om att se till så jag har dokumenten som krävs.
Vad jag förstått så behöver jag inte UK ETA om jag bra mellanlandar på LHR och flyger vidare mot Stockholm?
Jag ska byta terminal, men båda är väl airside och då passerar ut ingen broder control?

Klickade i några frågor på uk.gov och fick ett tvetydigt svar:

Check if you need a UK visa:Information based on your answers​

You'll need an electronic travel authorisation (ETA) to pass through UK border control​

Apply for an ETA.
You do not need an ETA if you will not pass through UK border control. You should bring evidence of your onward journey, such as a ticket to your destination.

Den säger att jag ska ha ETA, men inte om jag ej passerar border control. Landar på terminal 3 och flyger vidare från terminal 2.

Någon som nyligen rest där och vet bättre?

Toppen