Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Copa flyger inte till IST. Hur ser resan ut?
förlåt. det är turkish. det är copa turkish lot lot på hemresan.

Har pratat med LOT. Helt ohjälpsamma. De kan inte "touch" bokningen. Jag ser ett alternativ att de kan sätta oss till cph. Men de kan inte röra den bara hänvisar till SAS. Noll förståelse. Får försöka lite till (och prata med SAS imorgon men den lär vara lönlös)...

Då måste dom lösa ett alternativ, men som sagt det är inte en lösning för den som har ett begynnande magsår.
Skyteam flyger mig veterligen inte ens till dit vi ska... men visst de kan ju lösa separat ticket från istanbul... men svårt o se de gör det...

men man kan ju gambla o åka dit och stå på sig vid incheck sen se hur tusan man löser problemet i istanbul. hem kommer man väl alltid någon dag.

sen är det frågan om saker är avbokningsbara så nära inpå... vår kolla upp det.

fråga när om det är värt det...

förlåt. det är turkish. det är copa turkish lot lot på hemresan.

Har pratat med LOT. Helt ohjälpsamma. De kan inte "touch" bokningen. Jag ser ett alternativ att de kan sätta oss till cph. Men de kan inte röra den bara hänvisar till SAS. Noll förståelse. Får försöka lite till (och prata med SAS imorgon men den lär vara lönlös)...
LOT kunde ju onekligen boka om dig från första början så noga går det för dom att peta på biljetten.

LOT kunde ju onekligen boka om dig från första början så noga går det för dom att peta på biljetten.
Det tyckte jag med. Jag stod på mig länge artigt och väl. Men icke. Ska försöka igen såklart.

Det finns faktiskt ett alterniv hem till cph.

Flighten ist -waw fibbsfortfarande kvar och vi tar oss hellre dit än stannar i ist. Sen kan vi ta waw cph istället för waw arn. Men det vägra han ens försöka

Även om bytet har skett mer än 14 dagar före avresa har du enligt EU261 rätt till rerouting - det är endast rätten till ersättning som går förlorad om ändringar görs mer än 14 dagar före resan

Enligt EU261 har du i slutändan möjlighet att köpa nya biljetter och kräva återbetalning från LOT.

Om du har skriftligt från LOT att de vägrar boka om dig skulle jag överväga att köpa nya biljetter från IST och hem och låta dem ersätta kostnaden, troligtvis vägrar LOT och du måste via ARN

...
The air carrier should simultaneously offer the choice between reimbursement and re-routing. In the case of connecting
flights, the air carrier should simultaneously offer the choice between reimbursement and a return flight to the airport
of departure and re-routing. The air carrier has to bear the costs for re-routing or a return flight, and must reimburse
the costs for the flight borne by the passenger where the air carrier does not comply with its obligation to offer rerouting or return under comparable transport conditions at the earliest opportunity.
Where the air carrier does not offer
the choice between reimbursement and re-routing and, in the case of connecting flights, reimbursement and a return
flight to the airport of departure and re-routing, but decides unilaterally to reimburse the passenger, he or she is entitled
to a further reimbursement of the price difference with the new ticket under comparable transport conditions.

...

Toppen