Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

Såg den där mätaren nu på ett hotell som kostar normalt 15.000 poäng och för att täcka en natt nu krävdes 31.000 drygt.
Nja det här verkar inget bra alls....
Tur jag inte har speciellt mkt nätter/poäng kvar.

Jag var Platinum, numera Vip
Samma här. Men hade några nätter kvar innan jag skulle bli platinum även för i år. Men nu var ju inte det något att hetsa emot längre. Frågan är om det är VIP-nivån som ingår med Amex Platinum framöver?

Jag har försökt räkna på det här med "mer poäng" kontra "mer rabatt" och kan inte komma fram till annat än att det är mer förmånligt att aktivera den högre rabatten istället för att ta fler poäng. Med den relativt usla kursen (jag utgår från att den svenska kursen är helt uppåt väggarna fel, så jag har kollat några europeiska hotell som betalas i Euro) som verkar vara för inväxling av poäng finns det ingen anledning att välja det högre priset till förmån för mer poäng.

Utöver det är det ju spännande med vad de menar med de här särskilda VIP-områdena man ska ha tillgång till? Loungen på Scandinavia i Göteborg kanske? Eller en inhägnad del av lobbyn? Reserverade platser i baren?

Det var väl inte den mest tydliga lanseringen jag skådat om vi säger så.

Nej det verkar bli någon annan ny form av bokningssätt. Har inte full koll men verkar småkrångligt som det mesta med Radisson nu mer =P

Ja, onekligen. Jag hittar inte något sätt att boka för poäng. Igår satt jag och försökte boka flera gånger utan att lyckas. Förklaras kanske av denna ändring. Känns som mycket i denna lansering av förändring som är halvfärdigt. Trist!

@MLC vad saknar du från tidigare? Fortsatt rumsuppgraderingar och jag gillar tidig/sen utcheckning. Tyvärr är vi fortsatt av med frukosten men ingenting nytt med det.

Tittar på två nätter på Radisson Collection Royal i Köpenhamn, kostade tidigare 75000 poäng/natt. Nu när man bokar och väljer att man vill använda poäng för betalning så är mina 618000 Rewardspoäng värda ca 151 Danska kronor... Hoppas verkligen Radisson Rewards.pngatt det är nåt fel, annars är det ju helt värdelöst.

Tittar på två nätter på Radisson Collection Royal i Köpenhamn, kostade tidigare 75000 poäng/natt. Nu när man bokar och väljer att man vill använda poäng för betalning så är mina 618000 Rewardspoäng värda ca 151 Danska kronor... Hoppas verkligen Visa bifogad bild 134364att det är nåt fel, annars är det ju helt värdelöst.
Ja, jag har ca 30k poäng på kontot, de är värda ca 4 kr numera vid provbokning. Jag har, sedan tidigare, en annan innestående bokning där värdet av lika många poäng är ca 1000-1200 kr. Den bokningen ska jag nog se till att inte röra framgent känns det som...

Men jag ser fram emot en uppgradering till "bästa lediga rum"... ;)

Jag gjorde en provbokning på ett Edwardian I London. Där verkar priset ha fått från 75k till 120k. Inte alls lika illa. Man undrar om den helt enkelt räknar fel när den ska översätta mellan valuta och poäng - och ukp ligger närmre usd än både dkk och sek...

Toppen