Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

Detta sög när man varit Platinum i många år, nu sänkte de kraven till 39 nätter istället för 60. Så typ alla guld blev Vip precis som jag. Tidigare var det "lite exklusivt" med Platinum nivån, nu kommer ju typ alla (många) bli Vip.
Hur tänkte dom här.

Detta sög när man varit Platinum i många år, nu sänkte de kraven till 39 nätter istället för 60. Så typ alla guld blev Vip precis som jag. Tidigare var det "lite exklusivt" med Platinum nivån, nu kommer ju typ alla (många) bli Vip.
Hur tänkte dom här.
Håller med, märkligt. Och även stay kravet är sänkt, 20 stay för högsta nivån känns som en uppenbar risk för urvattning.

Namnet Vip är ju bara det katastrof, först delningen av USA programmet, sen detta. För min del är detta troligen spiken i kistan, jag har svårt att se att jag lägger nätter där längre.

Ja droppet av nivån platinum är ju väldigt riskfylld. Kan de ha förlorat en stor mängd platinum på splitten av programmen tro? Om inte, så känns det precis som föregående talare som en urvattning.

Bokningsgarantin borta förutom på "favorite hotels". Sen utcheck är inte garanterad. Här ligger man efter.

4x poäng som vip är mycket....

Free breakfast at selected hotels. Var det inte på alla hotell tidigare? Känns hyfsat uselt om man inte vet i förväg.

Mja. Vi får väl se. Men det känns inte positivt generellt, även om jag nu själv inte längre kommer tappa högsta nivån i år...

Som Premium- eller VIP-medlem i Radisson Rewards har du friheten att själv välja hur din lojalitet ska belönas. Finns två alternativ:
Rabattökning AV
Tjäna 27 poäng per dollar som Premium-medlem och 36 poäng per dollar som VIP-medlem, kombinerat med Member Only Rate som ger upp till 10 % rabatt.
eller
Rabattökning PÅ
Aktivera det här alternativet för att få upp till 20 % rabatt på alla dina bokningar, och tjäna 9 poäng per dollar som Premium-medlem och 12 poäng per dollar som VIP-medlem.

Som Premium- eller VIP-medlem i Radisson Rewards har du friheten att själv välja hur din lojalitet ska belönas. Finns två alternativ:
Rabattökning AV
Tjäna 27 poäng per dollar som Premium-medlem och 36 poäng per dollar som VIP-medlem, kombinerat med Member Only Rate som ger upp till 10 % rabatt.
eller
Rabattökning PÅ
Aktivera det här alternativet för att få upp till 20 % rabatt på alla dina bokningar, och tjäna 9 poäng per dollar som Premium-medlem och 12 poäng per dollar som VIP-medlem.
Efter den där röriga enkäten som startade tråden var det väl väntat med röriga förändringar. Här måste man alltså sätta sig och räkna på vad som kan ge bäst värde för pengarna innan man bokar. Bökigt. Men spontant känns ju mer rabatt som en rimlig väg att gå istället för poäng. När jag tittar verkar det vara rent Norwegian Rewards-modell på poänguttag där man kan dra en mätare för att använda poäng vid betalning. Kul med lite framförhållning när de pajar poänganvändningen :rolleyes: (ok, de har hintat om det men inte något specifikt datum och med opublicerade ändringar som gjort att man inte vetat vad som skulle hända exakt). Om man ska välja mer rabatt eller mer poäng kommer väl någon räkna på framöver så att jag slipper.

Ja droppet av nivån platinum är ju väldigt riskfylld. Kan de ha förlorat en stor mängd platinum på splitten av programmen tro? Om inte, så känns det precis som föregående talare som en urvattning.

Bokningsgarantin borta förutom på "favorite hotels". Sen utcheck är inte garanterad. Här ligger man efter.

4x poäng som vip är mycket....

Free breakfast at selected hotels. Var det inte på alla hotell tidigare? Känns hyfsat uselt om man inte vet i förväg.

Mja. Vi får väl se. Men det känns inte positivt generellt, även om jag nu själv inte längre kommer tappa högsta nivån i år...
Även jag stannar kvar på högsta nivån som jag trodde jag skulle förlora, men inte brytt mig om. Undrar om det är VIP-nivån man får även framöver som Amex Platinum-medlem? Då känns det nog ännu mindre värt att hetsa för att boka Radisson framöver för min del. Men vi får väl se.

Rabattökning AV
eller
Rabattökning PÅ

Det där känns som en klassisk "reser du privat eller är det någon annan som betalar" - funktion. Man frågar sig om det står på kvittot vilket man valde.

För övrigt har ju derss app aldrig varit bra men dem uppdaterare verkar ännu bättre på att hänga sig. Och bjuder på den här finurligheten. De är nog inte riktig klara...

cf102b0a31ad74658b08e251f241b4a0.jpg

Intressant, de går alltså mot trenden i reseindustrin och tar bort en statusnivå. Om jag får gissa tas silver bort och Plat blir det nya Gold med 30nätter/20stays.
Min gissning var 100% korrekt med 30nights/20stays för högsta nivån ser jag. Nya Premium som ersätter Gold har väldigt snälla krav med 5nights/3stays men ger helt ok för denna begränsade lojalitet. Jag hamnade på denna nivå med mina 6nights/5stays t o m 12/23.

Förståerligt att kraven sänks med så många färre hotell, dock synd de inte verkar ha infört lifetime. Det blir väl oavsett ständig Premium i mitt fall, ev Platförmån eller ej, då jag fortsatt väljer vissa hotell i kedjan vid enstaka tillfällen

Toppen