Senaste nytt

Erfarenheter som nybörjare med Senator

Det är nog snarare så att det finns någon form av riktlinje inom Lufthansagruppen om att Senator ska uppmärksammas. Utförandet är kanske lika konsekvent som det skulle vara hos SAS.

Mest gissning vad som händer men förmodligen rätt nära sanningen.

Intressant att det är så många som rapporterar om man fått recognition eller inte.

Av ren nyfikenhet
Senator är väl inte bättre än ett vanligt guldkort hos valfri allians? Var i t&c står det att det skulle vara en grej att få recognition?

Googlade lite och en tråd som avhandlade ämnet gällande att "LH inte längre verkar ha recognition på Senator" var från 2015. :oops:

Recognition kan ju ske på lite olika sätt. Det kan vara att du får maten snabbare än andra. Lite skämtande när man sitter vid utgången ”I bet you have heard the briefing many times before Mr Hachans”. Eller bara en vattenflaska i sätet när man sätter sig. Eller att man får betalkortet bortviftat när man försöker betala för något ombord.

Det sker ofta när jag reser med AF/KLM. På flyget hem igår fick jag också mat först på Lufthansa.

Intressant att det är så många som rapporterar om man fått recognition eller inte.

Av ren nyfikenhet
Senator är väl inte bättre än ett vanligt guldkort hos valfri allians? Var i t&c står det att det skulle vara en grej att få recognition?

Googlade lite och en tråd som avhandlade ämnet gällande att "LH inte längre verkar ha recognition på Senator" var från 2015. :oops:
Enligt mina LH CC kompisar så är senator recognition ett extra initiativ. De gör det bara om de har tid under service/flight och sedan är det upp till CC själva att bestämma.

Är nu klar med min challenge. Fick några seatblock på LOT, en hälsning tillsammans med en våtservett på Austrian där jag för övrigt blev placerad i mitten av planet brevid en infant.

På sista med Eurowings blev jag flyttad till nödutgång så hade tre säten för mig själv, lite tur.
Det var för övrigt inga problem alls att använda Lufthansa senator lounge (BER) när jag hade basic biljett med Eurowings. Finns shuttleservice från loungen till A-Gater i Berlin (ca 15-20 min gång).

Hade inga förväntningar men gott att ha star alliance status ett tag.

Då är mitt första ”Senator run” avklarat. Fyra ben med Lufthansa på Economy light biljett. Destinationen blev Barcelona pga bra prissättning.

Fick bra tilldelade platser i på rad 5, 7 och 14 i samband med incheckning. Fönster på främre raderna och gång på den bakre. Sistnämnda blev dock första raden då jag fick uppgradering mellan Barcelona och München.

Purser kom fram på sista benet hem till Stockholm och tilltalade mig vid efternamn och erbjöd något att dricka.

Om två veckor blir det till att prova Austrian och Swiss för att avsluta utmaningen.

När man passerar München och har lite längre connection rekommenderar jag att ta sig till satellitterminalen (dvs K-Gates inom Schengen) och Senatorloungen där. Fönster, mindre gäster och upplevs fräschare än de vid G-Gates. Räkna med 15 minuter för omvägen dit, t/r.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ska ut imorgon och säkra senatorstatusen med 6 ben. Dock verkar inte boarding pass:en registrerat statusen, utan bara som vanlig M/M-medlem. Kan de fixa detta uppe i SAS Guld-loungen (eftersom man kommer in där med SEN-statusen som kontraktslounge), eller är det enbart vid gate? Kommer inflygandes med SAS utifrån och hade inte tänkt att gå ut landside på Arlanda.

Ska ut imorgon och säkra senatorstatusen med 6 ben. Dock verkar inte boarding pass:en registrerat statusen, utan bara som vanlig M/M-medlem. Kan de fixa detta uppe i SAS Guld-loungen (eftersom man kommer in där med SEN-statusen som kontraktslounge), eller är det enbart vid gate? Kommer inflygandes med SAS utifrån och hade inte tänkt att gå ut landside på Arlanda.
Väldigt osannolikt att SAS-loungen kan göra nåt alls där. Tänk dem som en tredjeparts-lounge, dvs skulle man få hjälp hos Norrsken, Eventyr eller motsvarande? Nope.

Prova transfer automaten airside, annars gaten, osäker om deras handlingbolag har airside service...

Gå till incheckningen eller gate innan boarding börjar. Gör det för bövelen inte efter boarding startat.

Toppen