Senaste nytt

Erfarenheter som nybörjare med Senator

Intressant att det är så många som rapporterar om man fått recognition eller inte.

Av ren nyfikenhet
Senator är väl inte bättre än ett vanligt guldkort hos valfri allians? Var i t&c står det att det skulle vara en grej att få recognition?

Googlade lite och en tråd som avhandlade ämnet gällande att "LH inte längre verkar ha recognition på Senator" var från 2015. :oops:

Mja, det är väl en lite orättvis jämförelse.

Frequent traveller är väl "lika svårt" att få på LH som guld på SAS och ger ju business lounge men inte fast track.
Senator kräver ett jäkla slit, jag räddar mitt kort ett år till tack vare en sista minuten tur till asien annars hade det varit rökt och då flyger jag nästan varje jobbvecka, rent flightmässigt är väl senator snarare som diamant.
Men jag kan ju konstatera att trycket på senatorloungerna har ju lugnat ner sig märkbart nu när SAS guldisarna får gå annorstädes.

Jag har nu avklarat 5 ben med Lufthansagruppen.

CPH-VIE med OS, uppgraderad vid gate till Business.
VIE-CPH med OS, uppgraderad vid gate till Business.
CPH-ZRH med LX, vattenflaska och "lyxvåtservett" låg på min sittplats när jag kom ombord.
ZRH-VIE med OS, ingen recognition. Kan ev. bero på att jag först var bokad på LX men bokades om till OS pga missad connection.
VIE-CPH med OS, uppgraderad vid gate till Business.

Prio-boarding har fungerat väl varje gång. Lite irriterande att inte kunna välja säte. Jag som alltid vill sitta på gångplats har hamnat på fönsterplats varenda gång utom vid senaste uppgraderingen då jag fick gångplats. Dock fönsterplats före uppgraderingen.

Flög mitt sjätte ben idag, WAW-GDN med LOT. Prio-boardingen fungerade väl. Den här gången kunde jag också välja sittplats och valde då självklart gångplats. :) Ingen uppgradering och ingen särskild recognition. Hade visserligen en flygvärdinna sittandes bredvid mig, men hon satt nog inte där för att ge mig personlig service. ;) Hon sov mest.

LOT lounge i WAW var väldigt lugn och trivsam. Kanske för att det var söndag? Stort urval av diverse tilltugg också.

En ganska rolig grej hände också på den här flygningen. Mitt under flygningen påkallade en passagerare personalens uppmärksamhet och sa på engelska något i stil med: "Jag skulle vilja ha en sak som ligger på bagagehyllan" med en ganska tydlig antydan att han ville att personalen skulle ta ner det åt honom.

"Javisst", sa flygstewarden. Lyfte upp handen, öppnade bagagehyllan och sa "Nu kan du ta ner det", och gick vidare ner för gången. Passageraren blev ganska lång i ansiktet, men fick snällt resa sig och själv plocka ner det han ville ha. Jag tyckte att det var helt rätt. Ombordpersonalen är ju inga betjänter.

Ska ut imorgon och säkra senatorstatusen med 6 ben. Dock verkar inte boarding pass:en registrerat statusen, utan bara som vanlig M/M-medlem. Kan de fixa detta uppe i SAS Guld-loungen (eftersom man kommer in där med SEN-statusen som kontraktslounge), eller är det enbart vid gate? Kommer inflygandes med SAS utifrån och hade inte tänkt att gå ut landside på Arlanda.
Senator har ett nummer som börjar på 2220, du kanske har lagt in det gamla numret som var innan matchningen?

Mja, det är väl en lite orättvis jämförelse.

Frequent traveller är väl "lika svårt" att få på LH som guld på SAS och ger ju business lounge men inte fast track.
Senator kräver ett jäkla slit, jag räddar mitt kort ett år till tack vare en sista minuten tur till asien annars hade det varit rökt och då flyger jag nästan varje jobbvecka, rent flightmässigt är väl senator snarare som diamant.
Men jag kan ju konstatera att trycket på senatorloungerna har ju lugnat ner sig märkbart nu när SAS guldisarna får gå annorstädes.
Tror inte det har med SAS att göra, LH stramade åt sitt program förra året och många SEN kommer inte kvala om i år.

Var hittar jag den automaten?
Apparaterna bara kraschar när jag försökte, så jag gick landside och hamnade i Lufthansas tämligen usla incheckning som inte förstod vad jag menade och bara skrev ut pappers-boardingkort med inga korrigeringar. Får prova i gate.
Senator har ett nummer som börjar på 2220, du kanske har lagt in det gamla numret som var innan matchningen?
Rätt nummer inlagt. Fungerar att gå i Fast Track och att gå in i SAS Gold Lounge utan manuell handpåläggning. Men boardinggrupperna är fel och står enbart som M/M på boardingkortet.

Apparaterna bara kraschar när jag försökte, så jag gick landside och hamnade i Lufthansas tämligen usla incheckning som inte förstod vad jag menade och bara skrev ut pappers-boardingkort med inga korrigeringar. Får prova i gate.

Rätt nummer inlagt. Fungerar att gå i Fast Track och att gå in i SAS Gold Lounge utan manuell handpåläggning. Men boardinggrupperna är fel och står enbart som M/M på boardingkortet.
Gaten kunde inte heller hjälpa, sa att det berodde på economy light. Hittade då på detta eminenta forum lösningen: Gå in på Austrians sida, öppna bokningen utan att logga in. Stryk M/M-numret i bokningen, uppdatera, lägg in numret på nytt, uppdatera. "Re-issue Travel documents" och nu är jag senator på mina boardingkort, även i appen.

Toppen