Senaste nytt

Erfarenheter som nybörjare med Senator

squeezen

Medlem
Frankfurt - Porto igår, flight 2/2 den dagen (första var CPH-FRA, utan någon recognition).
Flygvärdinna kom med två praliner, tilltalade med namn, berättade om flighten och dess tid, osv. Sedan frågade hon om jag ville ha någon dricka, kaffe, vin, öl.

Tackade ja till en kopp kaffe.
Så på den flighten var det verkligen något extra.

Ingen nybörjaruppgradering på någon av dem, men på första flighten tomt mittsäte, på andra flighten egen rad. Första flighten var Tämligen full inte den andra.

Sex sträckor under måndag och tisdag för att säkra senator ett år. Förvisso på första sträckan troligen bara registrerad som MM-member, men övriga som senator. Noll recognition på samtliga, möjligen blockerat säte intill på någon av de andra, då de i övrigt var rätt fullbelagda.

squeezen

Medlem
Frankfurt - Porto igår, flight 2/2 den dagen (första var CPH-FRA, utan någon recognition).
Flygvärdinna kom med två praliner, tilltalade med namn, berättade om flighten och dess tid, osv. Sedan frågade hon om jag ville ha någon dricka, kaffe, vin, öl.

Tackade ja till en kopp kaffe.
Så på den flighten var det verkligen något extra.

Ingen nybörjaruppgradering på någon av dem, men på första flighten tomt mittsäte, på andra flighten egen rad. Första flighten var Tämligen full inte den andra.
På hemresan Porto-Frankfurt samma sak, allokerad nödutgång, tomt mittsäte. En annan senator andra sidan tom-säte. Han och jag bemötta med namn och erbjudande om dricka från business class menyn. Han tog prosecco och jag rött vin, riktiga glas och en påse cashew levererades. Många undrande blickar och man kände sig om en rockstar för en sekund.
Ska om en timme drygt åka FRA-CPH och se hur de hanterar det. Kanske bara tur men ändå trevligt so far 2/3 flighter med detta.

pswe

Medlem
Trevligt välkomnande av purser på Lufthansas 747 mot Mexico City igår.
Hälsade på oss båda med namn och hoppades vi skulle trivas längst fram på övre däck.
Tog tillfället i akt att fråga vad de hade för extra gott i Vinoteket. Han kom tillbaka med en god Bordeaux från starka 2015.
Med ca två timmar kvar till landning kom han tillbaka och ville tacka för dagen och frågade om han fick servera ett glas bubbel. Jag hade precis fångat ett glas Moet från hans kollega, men han tyckte vi kunde byta upp oss. Vi tackade inte nej till ett glas Dom Perignon 2013 från våningen under :)

Once56

Medlem
Två sista benen för statusmatchningen, ARN-MUC-PRG idag. Rejält försenade ut från Stockholm, flygvärdinnan konstaterade att vi nog skulle missa vår connection då avgående flight var i en helt annan del av flygplatsen och vi skulle landa endast 10 minuter före avgångstid till Prag. Surt! Började titta på alternativ medan vi taxade in till gaten. Ett flyg till till PRG idag, men då skulle vi komma fram 6,5h efter ordinarie bokning, kändes verkligen inte bra.
Lyckan när det står en man med en skylt med våra namn när vi kliver av planet, han ville se våra boardingkort och körde oss sedan i bil tvärsöver flygplatsen så att vi kunde smyga in i kärran till PRG, (som fick vänta 5 minuter på oss) och sätta oss tillrätta. Bra ordnat av Lufthansa, då ser man till kundens bästa.

Toppen