Senaste nytt

Erfarenheter som nybörjare med Senator

Även flighten hem från Frankfurt var bra. Tilltalad med herr efternamn och erbjöds dricka o snacks. Mkt trevligt.
Visserligen är det ju gratis dricka på Diamond i ekonomi på SAS.. men där får man oftast ett "aha du är en sån där Diamond va?". (Fördel sas är ju att man kan beställa till hela familjen)
Men kändes klart trevligare från LH.

20251023_232302.jpg

Visserligen är det ju gratis dricka på Diamond i ekonomi på SAS.. men där får man oftast ett "aha du är en sån där Diamond va?". (Fördel sas är ju att man kan beställa till hela familjen)

Anekdotal bevisföring, men jag tycker de blivit 100% bättre på detta på mina 3 år som Diamond. Tidigare satt jag med kort/app i hand, eller fick påpeka när betalmaskinen redan var framme, senaste 18 månader har jag fått trevlig service med en glimt i ögat och aldrig några kommentarer/frågor kring status.
En gång har det kommit upp i år då jag använde Same Day Change och CC hade inte kunnat uppdatera pax-listan pga avsaknad WiFi ombord. "Oj, sitter någon här?" men på ett glatt och positivt sätt. Efter det, samma smidiga service av Whisky + Ginger Beer.

Anyway, ville bara flika in.

Anekdotal bevisföring, men jag tycker de blivit 100% bättre på detta på mina 3 år som Diamond. Tidigare satt jag med kort/app i hand, eller fick påpeka när betalmaskinen redan var framme, senaste 18 månader har jag fått trevlig service med en glimt i ögat och aldrig några kommentarer/frågor kring status.
En gång har det kommit upp i år då jag använde Same Day Change och CC hade inte kunnat uppdatera pax-listan pga avsaknad WiFi ombord. "Oj, sitter någon här?" men på ett glatt och positivt sätt. Efter det, samma smidiga service av Whisky + Ginger Beer.

Anyway, ville bara flika in.

Hit och miss tycker jag.. senast arn-cph så kom hon med maskinen, jag påpekade Diamond, "oj" så tog hon bort den.. Ett par ggr har jag beställt och de har ställt på brickan o sen gått iväg men inte sagt ngt, så jag vet inte... lite som vanligt med SAS.

Hit och miss tycker jag.. senast arn-cph så kom hon med maskinen, jag påpekade Diamond, "oj" så tog hon bort den.. Ett par ggr har jag beställt och de har ställt på brickan o sen gått iväg men inte sagt ngt, så jag vet inte... lite som vanligt med SAS.
Vad ska de säga då? Jag behöver inte få någon typ av "Varsågod Mr Jannes, Eurobonus Diamond, här är din gratis dryck, vi uppskattar att du är vår kund"-recognition. Leverera dryck räcker för mig. Kan vara att mina bra erfarenheter kommer från att jag reser med SAS Connect? Får se ifall jag måste förklara mig på kvällens avgång.
Men tillbaka till snack om Senator. ;)

Men för att återgå till ämnet så åkte jag till Grekland med Aegean nyligen i economy som Senator. Ingen lounge på Arlanda "Aegean har sagt att vi bara ska släppa in deras egna guldmedlemmar".
Ingen skillnad under flighten (men rätt bra ändå med varm mat och vin).
Fick i alla fall röda lappar på bagaget (kom ut sist på Arlanda) och prio checkin samt kliva på först tillsammans med biz-passagerarna i Grekland.

Upplever ni att det är någon skillnad vad gäller Senator recognition om man bokar LH economy classic eller economy light? @OP var det economy light du bokade?

Toppen