Senaste nytt

Erfarenheter som nybörjare med Senator

Korrekt, men jag misstänker att t.ex. Whatsapp får en timeout på att ladda bilderna ifall bandbredden är väldigt långsam. Det gick iaf inte för mig att se annat än en suddig förhandsvisning av bilder som andra skickat.
Det är nog väldigt sannolikt… Det stämmer med mina tester i alla fall

Är verkligen tanken att allt annat än textmeddelanden ska vara blockerat? Jag har snarare tolkat det som att textmeddelanden är ett exempel på vad nätverkets hastighet kan hantera.

Ja. Nu vet jag inte hur lufthansas tekniska lösning är men reser man med typ KLM eller Delta är det en hel block. Där står det när man väljer paket att du bara kan skicka text. Inga bilder, röstmeddelande, videoklipp etc om man inte har surfpaketen. Och voip går aldrig.

Efter det haveri som var Swiss förra gången var det nu dags för en tur med Lufthansa. Nu är bara utresan klar, och hemresan sker i eftermiddag. Dock kan jag konstatera att jag på båda flygen har blivit flyttad från främre nödutgång till bakre av någon underlig anledning. Som tur var fortfarande nödutgång men jag är inte förtjust i den bakre för det är en dörr, och inte en lucka. Betydligt mindre bekvämt.

Ingen recognition alls, men blev uppflyttad till business på vägen ut när flyget var försenat typ fem timmar. Det är alltid uppskattat såklart. Tur jag inte betalade för det med exakt tre kycklingbitar och ett(!) salladsblad.

Som kuriosa upptäckte jag att jag fick det tveksamma nöjet att flyga samma gamla a321-individ flera gånger på denna resa. Det var ju inte så stor sannolikhet när Lufthansa har typ 60 såna.

4 leg med LH. CPH-FRA-CDG och tillbaka - ingen recognition eller något annat. Gick direkt till flyget i CPH.
2 leg med Austrian CPH-VIE-CPH. SAS Gold Lounge på CPH, inga problem. Flyget ner recognition, en flygvärdinna kom med sin padda och hälsade välkommen med nanm och önskade mig en bra resa. Hem ingen recognition. Gold/Senator-loungen i F-piren på VIE var ingen höjdare -sliten, tråkig, instängt, mycket folk och ingen bra catering.

Intressant att det är så många som rapporterar om man fått recognition eller inte.

Av ren nyfikenhet
Senator är väl inte bättre än ett vanligt guldkort hos valfri allians? Var i t&c står det att det skulle vara en grej att få recognition?

Googlade lite och en tråd som avhandlade ämnet gällande att "LH inte längre verkar ha recognition på Senator" var från 2015. :oops:

Instämmer, dessutom har jag fått fler uppgraderingar som SAS *A Gold än som senator. Gissningsvis 10-20% short haul vs 0% som senator.

Intressant att det är så många som rapporterar om man fått recognition eller inte.

Av ren nyfikenhet
Senator är väl inte bättre än ett vanligt guldkort hos valfri allians? Var i t&c står det att det skulle vara en grej att få recognition?

Googlade lite och en tråd som avhandlade ämnet gällande att "LH inte längre verkar ha recognition på Senator" var från 2015. :oops:
Jag tror det blev bara såhär för första några rapporter antydde att nya medlemmar eller nordiska medlemmar får lite extra recognition eller upgrade, men det måste ha varit ren slump.

Toppen