Fredrik
Medlem
Jag har bara en kommentar kring det och det är att folk som flyger SAS inte har förstått hur bra SAS app och IT faktiskt är i förhållande till konkurrenterna.Inte jätte-imponerad av appen eller Lufthansa IT överhuvudtaget.
Jag har bara en kommentar kring det och det är att folk som flyger SAS inte har förstått hur bra SAS app och IT faktiskt är i förhållande till konkurrenterna.Inte jätte-imponerad av appen eller Lufthansa IT överhuvudtaget.
SAS IT har ju en hel del tillkortakommanden om du frågar mig. Hur ofta det är fel på bokningsmotorn måste kosta stora summor. Men i övrigt ingen katastrof och appen är best in class. Men det är ju lite "inne" att klaga på sas och att säga att allt är bättre i Star Alliance.Jag har bara en kommentar kring det och det är att folk som flyger SAS inte har förstått hur bra SAS app och IT faktiskt är i förhållande till konkurrenterna.
Testa flyga hem söndagar i ekonomi, då mest turister flyger och chans för uppgradering ökar markant. Samma sak med flyg från turist destinationer istället för "Business destinationer".Bra utdelning på Senator-matchningen! Det är intressant att det slår relativt olika från person till person. Jag har flugit ca 15 ben med Austrian och Lufthansa inom Europa sedan Senator-matchningen, blandat business och ekonomi. Av kanske 8 ben som var i ekonomiklass (samtliga Stockholm - Wien - Stockholm) har jag aldrig blivit uppgraderad en enda gång.
Du har nog rätt i att det är resemönster som är en viktig parameter i om man blir uppgraderad. Mina resor går inte så ofta till typiska turistdestinationer och jag reser sällan hem på just söndagar. Jag är tacksam så länge jag kan ha kvar Senatorstatus (vilket i vart fall blir till februari 2026, kommer troligen inte klara att behålla det sen) eftersom Star Alliance är överläget Sky Team dit jag ofta reser. Wien t.ex. är värdelöst om man ska flyga från Stockholm med Sky Team (krävs att man flyger via Amsterdam eller Paris) och min senaste resa nu i veckan, som var till orten Sibiu i Transsylvanien (Rumänien), är ett talande exempel. Star Alliance flyger dit tre gånger per dag (2 Lufthansa, 1 Austrian) medan Sky Team inte flyger dit överhuvudtaget och då finns det ändå ett rumänskt bolag i Sky Team.Testa flyga hem söndagar i ekonomi, då mest turister flyger och chans för uppgradering ökar markant. Samma sak med flyg från turist destinationer istället för "Business destinationer".
Jag blir nästan alltid uppgraderad från BCN, först som EBD och nu som Senator, enbart en gång jag inte uppgraderats på flighter från Barcelona.
Exakt så kände jag när jag gjorde min leg run till Skopje för några helger sen. Lufthansas system är definitivt långt bakom när det gäller enkelhet för resenären.Jag har bara en kommentar kring det och det är att folk som flyger SAS inte har förstått hur bra SAS app och IT faktiskt är i förhållande till konkurrenterna.
Exakt så kände jag när jag gjorde min leg run till Skopje för några helger sen. Lufthansas system är definitivt långt bakom när det gäller enkelhet för resenären.
Både UX/UI och tekniskt sett är LH-Gruppen LÅNGT bakom SAS, speciellt mobilapparna. Ibland måste man se grannens döda gräsmatta för att uppskatta den egna.32 minuter före avgång säger appen. Boarding started ", jag skyndar till gate där deplane fortfarande pågår.
Placerad på nödutgång och har godkänt alla regler kring det vid incheckning. Men får inte boarda pga "seating issue". Jaha du är på nödutgång säger agenten så du måste godkänna reglerna innan du får boarda.
Efter boarding complete ropar kaptenen ut att vi väntar på tekniker och det tar ca 25 minuter efter planerad avgång. Appen säger nu att flyget avgått, är på tid.
I luften, loggar på lufthansa-flynet. Välkommen intuition, njut av din exklusiva fria internet, klicka bara i din gratis plan nedan som vi aktiverat för dig.
Nedan finns dock bara en betald access och en fri Message service som inte tillåter surf
Inte jätte-imponerad av appen eller Lufthansa IT överhuvudtaget.
Jag vet inte om jag är superimponerad med Air France heller. Det verkar mer än krångligt att använda deras system för att se seat map utan att den ska tvinga in mitt statuslösa FB-nummer på en bonusbokning, vilket i sin tur triggar att SAS vill ha betalt för de redan utförda sätesvalen när mitt EBG låg inneSAS är ljusår bättre än Lufthansa, men det är mer för att Lufthansa är så dåliga än att SAS är hysteriskt bra.
Ugh, jag får "Fortunate Son och Huey" flashbacks av tanken av att behöva använda Air France appen igen. Ingen logik i UI, seg att ladda ny information, konstiga felmeddelanden... Plus att jag låstes ut från att ens se seat map efter incheck, men bara på hemresan.Jag vet inte om jag är superimponerad med Air France heller. Det verkar mer än krångligt att använda deras system för att se seat map utan att den ska tvinga in mitt statuslösa FB-nummer på en bonusbokning, vilket i sin tur triggar att SAS vill ha betalt för de redan utförda sätesvalen när mitt EBG låg inne.
Jag vet inte om jag är superimponerad med Air France heller. Det verkar mer än krångligt att använda deras system för att se seat map utan att den ska tvinga in mitt statuslösa FB-nummer på en bonusbokning, vilket i sin tur triggar att SAS vill ha betalt för de redan utförda sätesvalen när mitt EBG låg inne.