Senaste nytt

Erfarenheter som nybörjare med Senator

Mycket intressant! En av nyckelfrågorna är om Miles&More tänker åter introducera ett kreditkort för insamling av poäng samt samarbete med någon operation varierad i Norden.
Det skulle absolut vara av intresse, men behövs nog 10x fler kortanvändare än vad de hade senaste gången det begav sig för att det ska bli verklighet.

Jag har nu avklarat 5 ben med Lufthansagruppen.

CPH-VIE med OS, uppgraderad vid gate till Business.
VIE-CPH med OS, uppgraderad vid gate till Business.
CPH-ZRH med LX, vattenflaska och "lyxvåtservett" låg på min sittplats när jag kom ombord.
ZRH-VIE med OS, ingen recognition. Kan ev. bero på att jag först var bokad på LX men bokades om till OS pga missad connection.

Prio-boarding har fungerat väl varje gång. Lite irriterande att inte kunna välja säte. Jag som alltid vill sitta på gångplats har hamnat på fönsterplats varenda gång utom vid senaste uppgraderingen då jag fick gångplats. Dock fönsterplats före uppgraderingen.

Det skulle absolut vara av intresse, men behövs nog 10x fler kortanvändare än vad de hade senaste gången det begav sig för att det ska bli verklighet.
Nää, det antalet som de hade med ResursBank var förstås för lågt. De behöver nog komma upp i ett par tusen. Öppnar de dessutom upp linjer mellan nordiska huvudstäder själva eller ihop med en annan operating carrier så blir det en game-changer.

Det håller jag med om men tänker också att nu har man ett ’window of opportunity’ när SAS har lämnat *A, förutsättningarna är ju lite annorlunda nu då många gärna stannar kvar inom *A om jag killgissar lite.

Beroende på hur det läggs upp hade jag nog personligen hoppat på ett sådant erbjudande och haft ett SAS-kort och ett LH-kort och använt det kort där jag behövt poängen mest

Mycket intressant! En av nyckelfrågorna är om Miles&More tänker åter introducera ett kreditkort för insamling av poäng samt samarbete med någon operation varierad i Norden.
Det är ju en nice to have, men jag hoppas det kommer upp kritik mot hur struligt det är att ens få in M&M numret på biljetten och få sina SEN förmåner. Ffa på LH och star bolag går det helt enkelt inte att få in SEN i bokningen förrän jag är på flygplatsen och check-in agenten tvingar in det

På väg till MUC och efter mycket om och men fick jag LH att på telefon placera mig i preferred zonen. Vid incheck är jag flyttad bakåt i planet.

Det kanske bara är jag (och det kanske beror på att jag inte har namn efter tysk modell) men det är rätt otydligt för en nybörjare hur gratis sittplatsval ska fungera och hur bra det fungerar på SAS.

Last edited:
Det håller jag med om men tänker också att nu har man ett ’window of opportunity’ när SAS har lämnat *A, förutsättningarna är ju lite annorlunda nu då många gärna stannar kvar inom *A om jag killgissar lite.

Beroende på hur det läggs upp hade jag nog personligen hoppat på ett sådant erbjudande och haft ett SAS-kort och ett LH-kort och använt det kort där jag behövt poängen mest
Kommer de med ett lika bra signup erbjudande som förra gången lär väldigt många hoppa på det, men frågan är ju vad kostnaden blir för Lufthansa.

32 minuter före avgång säger appen. Boarding started ", jag skyndar till gate där deplane fortfarande pågår.

Placerad på nödutgång och har godkänt alla regler kring det vid incheckning. Men får inte boarda pga "seating issue". Jaha du är på nödutgång säger agenten så du måste godkänna reglerna innan du får boarda.

Efter boarding complete ropar kaptenen ut att vi väntar på tekniker och det tar ca 25 minuter efter planerad avgång. Appen säger nu att flyget avgått, är på tid.

I luften, loggar på lufthansa-flynet. Välkommen intuition, njut av din exklusiva fria internet, klicka bara i din gratis plan nedan som vi aktiverat för dig.
Nedan finns dock bara en betald access och en fri Message service som inte tillåter surf

Inte jätte-imponerad av appen eller Lufthansa IT överhuvudtaget.

Jag har nu avklarat 5 ben med Lufthansagruppen.

CPH-VIE med OS, uppgraderad vid gate till Business.
CPH-ZRH med LX, vattenflaska och "lyxvåtservett" låg på min sittplats när jag kom ombord.
ZRH-VIE med OS, ingen recognition. Kan ev. bero på att jag först var bokad på LX men bokades om till OS pga missad connection.

Prio-boarding har fungerat väl varje gång. Lite irriterande att inte kunna välja säte. Jag som alltid vill sitta på gångplats har hamnat på fönsterplats varenda gång utom vid senaste uppgraderingen då jag fick gångplats. Dock fönsterplats före uppgraderingen.
Bra utdelning på Senator-matchningen! Det är intressant att det slår relativt olika från person till person. Jag har flugit ca 15 ben med Austrian och Lufthansa inom Europa sedan Senator-matchningen, blandat business och ekonomi. Av kanske 8 ben som var i ekonomiklass (samtliga Stockholm - Wien - Stockholm) har jag aldrig blivit uppgraderad en enda gång.

Toppen