Senaste nytt

Erfarenheter som nybörjare med Senator

Efter 6 segment med LH/LX kan jag också bidra lite i tråden

ORD-ZRH LX Economy - Purser hälsade med namn och berättade att crew hade koll på att jag var Senator och bara säga till om jag behövde något extra
ZRH-ARN LX Economy - Ingen recognition
ARN-MUC LH Economy - Ingen recognition
MUC-ORD LH Economy - Pep till i gate med en uppgradering till Premium economy, ingen recognition i övrigt
ARN-FRA LH Economy - Purser hälsade med namn och erbjöd något att dricka
FRA-ARN LH Economy - Ingen recognition

Har 2 segment med OS och 2 med LH i veckan, får se hur det blir, men ändå ganska bra track record hittills tycker jag

När jag flyger ekonomi med Lufthansa blir jag alltid automatiskt placerad på en bra plats, oftast nödutgång med extra benutrymme, utan att fråga om det. Det var så med EBD innan alliansbytet, och verkar fortsätta med Lufthansa nu, när jag statusmatchat till Senator. Fick en uppgradering till business på en kort flygning mellan FRA-MUC

Precis fått min första upgrade sedan matchningen till SEN.
Mitt sjätte och sista ben i challengen på dagens LH801 ARN-FRA.

Det var på tiden givet alla andras upgrades man läst om här i tråden….

4 flighter gjorda med LOT och bortsett från sista flygningen där sätet bredvid var tomt (slumpen antagligen) så var det ingen recognitio vilket dock var väntat.
Jag har ca två dussin flighter med LOT detta år. De är genomgående dåliga på någon som helst recognition varesig mot *A Gold eller Lufthansa SEN. De har ju en liten avart av M&M och eget igenkännande av SEN o dyl. Möjligtvis att LO SEN får en annan uppmärksamhet men jag tvivlar starkt, största problemet är deras höga kabinfaktor vilket synns på deras bokslut. Mest lönsama företaget i LH gruppen just nu?

Fick också det, vet ej just nu om jag kan närvara eller ej

Attachments

• IMG_4441.png
    IMG_4441.png
    410 KB · Visningar: 97
Toppen