Erfarenheter som nybörjare med Senator

Efter 6 segment med LH/LX kan jag också bidra lite i tråden

ORD-ZRH LX Economy - Purser hälsade med namn och berättade att crew hade koll på att jag var Senator och bara säga till om jag behövde något extra

ZRH-ARN LX Economy - Ingen recognition

ARN-MUC LH Economy - Ingen recognition

MUC-ORD LH Economy - Pep till i gate med en uppgradering till Premium economy, ingen recognition i övrigt

ARN-FRA LH Economy - Purser hälsade med namn och erbjöd något att dricka

FRA-ARN LH Economy - Ingen recognition

Har 2 segment med OS och 2 med LH i veckan, får se hur det blir, men ändå ganska bra track record hittills tycker jag

När jag flyger ekonomi med Lufthansa blir jag alltid automatiskt placerad på en bra plats, oftast nödutgång med extra benutrymme, utan att fråga om det. Det var så med EBD innan alliansbytet, och verkar fortsätta med Lufthansa nu, när jag statusmatchat till Senator. Fick en uppgradering till business på en kort flygning mellan FRA-MUC

Precis fått min första upgrade sedan matchningen till SEN.

Mitt sjätte och sista ben i challengen på dagens LH801 ARN-FRA.

Det var på tiden //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3526.png givet alla andras upgrades man läst om här i tråden….

4 flighter gjorda med LOT och bortsett från sista flygningen där sätet bredvid var tomt (slumpen antagligen) så var det ingen recognitio vilket dock var väntat.

Anton Clausén skrev:4 flighter gjorda med LOT och bortsett från sista flygningen där sätet bredvid var tomt (slumpen antagligen) så var det ingen recognitio vilket dock var väntat.Klicka för att utvidga...
Jag har ca två dussin flighter med LOT detta år. De är genomgående dåliga på någon som helst recognition varesig mot *A Gold eller Lufthansa SEN. De har ju en liten avart av M&M och eget igenkännande av SEN o dyl. Möjligtvis att LO SEN får en annan uppmärksamhet men jag tvivlar starkt, största problemet är deras höga kabinfaktor vilket synns på deras bokslut. Mest lönsama företaget i LH gruppen just nu?

Lagerman skrev:Precis fått min första upgrade sedan matchningen till SEN.Mitt sjätte och sista ben i challengen på dagens LH801 ARN-FRA.Det var på tidengivet alla andras upgrades man läst om här i tråden….Klicka för att utvidga...
Nu rasslar det på här. Uppgraderad även på dagens hemresa med LH804 FRA-ARN

Från 10C till 1C.

Bokad som economy classic

Jag vet inte om det förtjänar en egen tråd, ska vara här eller i tråden om status matchning men Lufthansa bjuder in till podcast för nya statusmedlemmar i Norden.

Mycket intressant! En av nyckelfrågorna är om Miles&More tänker åter introducera ett kreditkort för insamling av poäng samt samarbete med någon operation varierad i Norden.

aruba1 skrev:Mycket intressant! En av nyckelfrågorna är om Miles&More tänker åter introducera ett kreditkort för insamling av poäng samt samarbete med någon operation varierad i Norden.Klicka för att utvidga...
Bra input, det är också min första reaktion på att få ställa en fråga.

aruba1 skrev:Mycket intressant! En av nyckelfrågorna är om Miles&More tänker åter introducera ett kreditkort för insamling av poäng samt samarbete med någon operation varierad i Norden.Klicka för att utvidga...
Det skulle absolut vara av intresse, men behövs nog 10x fler kortanvändare än vad de hade senaste gången det begav sig för att det ska bli verklighet.

Jag har nu avklarat 5 ben med Lufthansagruppen.

CPH-VIE med OS, uppgraderad vid gate till Business.

VIE-CPH med OS, uppgraderad vid gate till Business.

CPH-ZRH med LX, vattenflaska och "lyxvåtservett" låg på min sittplats när jag kom ombord.

ZRH-VIE med OS, ingen recognition. Kan ev. bero på att jag först var bokad på LX men bokades om till OS pga missad connection.

VIE-CPH med OS, uppgraderad vid gate till Business.

Prio-boarding har fungerat väl varje gång. Lite irriterande att inte kunna välja säte. Jag som alltid vill sitta på gångplats har hamnat på fönsterplats varenda gång utom vid senaste uppgraderingen då jag fick gångplats. Dock fönsterplats före uppgraderingen.

palmen skrev:Det skulle absolut vara av intresse, men behövs nog 10x fler kortanvändare än vad de hade senaste gången det begav sig för att det ska bli verklighet.Klicka för att utvidga...
Nää, det antalet som de hade med ResursBank var förstås för lågt. De behöver nog komma upp i ett par tusen. Öppnar de dessutom upp linjer mellan nordiska huvudstäder själva eller ihop med en annan operating carrier så blir det en game-changer.

palmen skrev:Det skulle absolut vara av intresse, men behövs nog 10x fler kortanvändare än vad de hade senaste gången det begav sig för att det ska bli verklighet.Klicka för att utvidga...
Det håller jag med om men tänker också att nu har man ett ’window of opportunity’ när SAS har lämnat *A, förutsättningarna är ju lite annorlunda nu då många gärna stannar kvar inom *A om jag killgissar lite.

Beroende på hur det läggs upp hade jag nog personligen hoppat på ett sådant erbjudande och haft ett SAS-kort och ett LH-kort och använt det kort där jag behövt poängen mest

Det är ju en nice to have, men jag hoppas det kommer upp kritik mot hur struligt det är att ens få in M&M numret på biljetten och få sina SEN förmåner. Ffa på LH och star bolag går det helt enkelt inte att få in SEN i bokningen förrän jag är på flygplatsen och check-in agenten tvingar in det

På väg till MUC och efter mycket om och men fick jag LH att på telefon placera mig i preferred zonen. Vid incheck är jag flyttad bakåt i planet.

Det kanske bara är jag (och det kanske beror på att jag inte har namn efter tysk modell) men det är rätt otydligt för en nybörjare hur gratis sittplatsval ska fungera och hur bra det fungerar på SAS.

Johan F skrev:Det håller jag med om men tänker också att nu har man ett ’window of opportunity’ när SAS har lämnat *A, förutsättningarna är ju lite annorlunda nu då många gärna stannar kvar inom *A om jag killgissar lite.Beroende på hur det läggs upp hade jag nog personligen hoppat på ett sådant erbjudande och haft ett SAS-kort och ett LH-kort och använt det kort där jag behövt poängen mestKlicka för att utvidga...
Kommer de med ett lika bra signup erbjudande som förra gången lär väldigt många hoppa på det, men frågan är ju vad kostnaden blir för Lufthansa.

32 minuter före avgång säger appen. Boarding started ", jag skyndar till gate där deplane fortfarande pågår.

Placerad på nödutgång och har godkänt alla regler kring det vid incheckning. Men får inte boarda pga "seating issue". Jaha du är på nödutgång säger agenten så du måste godkänna reglerna innan du får boarda.

Efter boarding complete ropar kaptenen ut att vi väntar på tekniker och det tar ca 25 minuter efter planerad avgång. Appen säger nu att flyget avgått, är på tid.

I luften, loggar på lufthansa-flynet. Välkommen intuition, njut av din exklusiva fria internet, klicka bara i din gratis plan nedan som vi aktiverat för dig.

Nedan finns dock bara en betald access och en fri Message service som inte tillåter surf

Inte jätte-imponerad av appen eller Lufthansa IT överhuvudtaget.

ResenärenLars skrev:Jag har nu avklarat 5 ben med Lufthansagruppen.CPH-VIE med OS, uppgraderad vid gate till Business.VIE-CPH med OS, uppgraderad vid gate till Business.CPH-ZRH med LX, vattenflaska och "lyxvåtservett" låg på min sittplats när jag kom ombord.ZRH-VIE med OS, ingen recognition. Kan ev. bero på att jag först var bokad på LX men bokades om till OS pga missad connection.VIE-CPH med OS, uppgraderad vid gate till Business.Prio-boarding har fungerat väl varje gång. Lite irriterande att inte kunna välja säte. Jag som alltid vill sitta på gångplats har hamnat på fönsterplats varenda gång utom vid senaste uppgraderingen då jag fick gångplats. Dock fönsterplats före uppgraderingen.Klicka för att utvidga...
Bra utdelning på Senator-matchningen! Det är intressant att det slår relativt olika från person till person. Jag har flugit ca 15 ben med Austrian och Lufthansa inom Europa sedan Senator-matchningen, blandat business och ekonomi. Av kanske 8 ben som var i ekonomiklass (samtliga Stockholm - Wien - Stockholm) har jag aldrig blivit uppgraderad en enda gång.

Back