agehall skrev:Du har rätt till måltider (i proportion till förseningen), två telefonsamtal/fax/e-mails/telex ...Klicka för att utvidga...
Jag tror jag ska börja begära att få skicka två telex vid varje försening.
agehall skrev:Du har rätt till måltider (i proportion till förseningen), två telefonsamtal/fax/e-mails/telex ...Klicka för att utvidga...
Valley skrev:Liten sammanfattningBoeing 787: A Complete Timeline Of The Dreamliner's Legacy Of Failure, After Cracks Discovered In WingsHär är dock inga Norwegianproblem nämnda vad jag kan se. Inte heller American Airlines som väl haft sin del av problem.Klicka för att utvidga...
Resenär nummer 1?Valley skrev:Då var det dags för resenär nummer 1 att ge sig iväg med Dreamlinern. DY 7091 från Köpenhamn till Los AngelesBörjar ju bra. Aviserad 4 timmars försening från start. Försökte hitta orsaken utan att lyckas.Någon som har koll?Klicka för att utvidga...
Valley skrev:Då var det dags för resenär nummer 1 att ge sig iväg med Dreamlinern. DY 7091 från Köpenhamn till Los AngelesBörjar ju bra. Aviserad 4 timmars försening från start. Försökte hitta orsaken utan att lyckas.Någon som har koll?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Resenär nummer 1?Klicka för att utvidga...
Fixter skrev:Är inte det ett fall för ersättning en EU reglerna?Klicka för att utvidga...
Kör! Kan bli spännande läsning.Cristoffer Cedergren skrev:Jag funderar på allvar att testa DY till LAX, och sen köra en sas bonus award c-klass hem. Utlovar objektiv jämförelse mellan dem. Är ni med på det testet, forumet?Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Jag funderar på allvar att testa DY till LAX, och sen köra en sas bonus award c-klass hem. Utlovar objektiv jämförelse mellan dem. Är ni med på det testet, forumet?Klicka för att utvidga...
Det räcker precis till tre croissanter på 7-Eleven ute på C-piren...Valley skrev:Vi får hoppas förseningen håller hela vägen. Annars har man än så länge fått hela DKK75 att fixa mat för på Kastrup.Klicka för att utvidga...
mjulven skrev:Du får väl i sådana fall ta premiumkabinen över med Norwegian om du skall jämföra med SAS businessclass,Klicka för att utvidga...
SAS börjar ju den 14 mars att konkurrera med Norwegian på sträckan ARN-LAX. Det vore ju då intressant med en likvärdig jämförelse, ja rätt.Rebel skrev:Det är nog inte rättvist test. Det måste ligga ungfär samma i pris och ehhh.. kvalite...Norweigian premium och SAS extrem eco (GO-)??Klicka för att utvidga...
Najk skrev:Hade varit intressant att göra en Eco/Eco och en Premium/C jämförelseKlicka för att utvidga...
Och Sas är något billigare om man jämför efter att ha lagt till bagage+mat på DY.mjulven skrev:Om man jämför den hårda produkten i ekonomi så är den numer likvärdig efter att SAS uppgraderat sina plan. Båda har bra AVOD system, båda har USB uttag där man kan ladda. Jag upplever dessutom benutrymmet som likvärdigt och tillräckligt för mig som är 190 cm lång.Norwegians mjuka produkt är urusel med kass service som hela tiden får det fel (man måste förboka mat i ekonomi, men dom delar ändå ut mat fel), planen är konstant något sena och ersättning tar allt för mycket arbete för att få.Blir SAS plan sena kan man ju åtminstone bli ombokad och dom har bättre koll på vilka som skall ha specialmat. Samt att dom har bättre tajming med sina serveringar (det tar Norwegian alldeles för lång tid att få fram maten på nattflygningar).Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Och Sas är något billigare om man jämför efter att ha lagt till bagage+mat på DY.Klicka för att utvidga...
Varför är Norwegian 25 minuter snabbare? B787 mot A330 eller något annat som skiljer?Cristoffer Cedergren skrev:Och Sas är något billigare om man jämför efter att ha lagt till bagage+mat på DY.Klicka för att utvidga...
Start/landnings-slotter?RickardG skrev:Varför är Norwegian 25 minuter snabbare? B787 mot A330 eller något annat som skiljer?Klicka för att utvidga...
Hur tänkte du här (angående slottiderna)?Cristoffer Cedergren skrev:Start/landnings-slotter?Klicka för att utvidga...