Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

mjulven

Medlem
Kom just hem till Arlanda igen med flight DY7124 från SJU (San Juan international airport). Lustigt nog (åtminstone ansåg jag det) skulle planet avsökas med hund av tullen innan vi fik gå av planet, denna process runt 30 min extra. Kan vara värt att tänka på om nu någon av någon anledning bokat in sig på den flighten.
 
Kom just hem till Arlanda igen med flight DY7124 från SJU (San Juan international airport). Lustigt nog (åtminstone ansåg jag det) skulle planet avsökas med hund av tullen innan vi fik gå av planet, denna process runt 30 min extra. Kan vara värt att tänka på om nu någon av någon anledning bokat in sig på den flighten.
Det görs helt random av ankomande plan på Arlanda.
 

agehall

Medlem
Tulltjänstemannen hävdade bestämt att det hade med destinationen att göra. I vilket fall som helst så medförde det i ett senare skede att DY7031 blev 1.40 sen ut från OSL.

Destinationen är väl alltid ARN när denna typ av kontroll görs där? Eller? :)

Jag har svårt att se att det skulle bygga på destination - det måste vara någon slump inblandad.
 

AABack2ARN

Medlem
Anledningen till att planet var sent från Oslo var att maskinen (EI-LNA) tomflögs till Oslo för att därifrån flyga till FLL. Jag säger inte emot att slumpen är inblandad - jag bara påstår att avseende vissa destinationer lär sannolikheten vara högre...
 

mjulven

Medlem
Destinationen är väl alltid ARN när denna typ av kontroll görs där? Eller? :)

Jag har svårt att se att det skulle bygga på destination - det måste vara någon slump inblandad.

En natt i Norwegian Economy kan få vem som helst att tänka lite mindre klart (även om hårdvaran står sig bra), givetvis har du rätt. Tulltjänstemannen hävdade alltså att det spelade roll vilken flygplats planet lyfte ifrån.

Anledningen till att planet var sent från Oslo var att maskinen (EI-LNA) tomflögs till Oslo för att därifrån flyga till FLL. Jag säger inte emot att slumpen är inblandad - jag bara påstår att avseende vissa destinationer lär sannolikheten vara högre...

Det jag menar är att om nu plan utsetts för oregelbundna kontroller så borde man försöka ha lite mer tid mellan flygningarna. Norwegian har ingen luft alls vilket leder till småförseningar så fort något händer. Titta bara på EI-LNA, planet gör 2 starter per dag. Den senaste 7 dagarsperioden har en av dessa starter skett i tid, det måste vara sämre än genomsnittet när det gäller long haul flyg.
 
Toppen