Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

De verkar ha kommit iväg vid 01:55 i alla fall och har planerad landning vid 05 på morgonen ungefär, det borde vara rätt tomt i immigration vid den tidpunkten åtminstone...
Får hoppas för deras skull att det inte är helt tomt i immigration. Inklusive personal. Det råkade jag ut för en gång för länge sedan när jag kom väldigt sent på kvällen till ewr...

De verkar ha kommit iväg vid 01:55 i alla fall och har planerad landning vid 05 på morgonen ungefär, det borde vara rätt tomt i immigration vid den tidpunkten åtminstone...

01:55 är nog GMT. De verkar ha lämnat Arlanda cirka 02:55 svensk tid.

Med lite tur kommer de igenom immigration och tull ganska snabbt och är precis innan morgonrusningen in till Manhattan drar igång på allvar.

Hopas Björn Kjos var på ARN och tog hand om passagerna som fick vänta. Han låg ju sömlös för han var bekymrad över passagerna när piloterna lade ner arbetet i höstas!
De som har beställt Premium hade de till gång till Lounge hela tiden innan avgång? Fick passagerna några matkuponger?
Jag förstår att inte EU261/2004 gäller, detta kunde ju inte Norwegian förutse.
Någon som vet hur DY tog hand om sina passagerare i går på ARN?

• Gilla
Reactions: fcx
Drygt 4h (17:55->22:20) försenad avgång annonserad för DY7005 (ARN-JFK) pga sent inkommande plan. Det är väl EU261-grundande oavsett vad anledningen till inkommande planets försening var...

Hej alla på BC! Första inlägget här, har dock hängt inne här ett halvår och gladeligen följt alla intressanta trådar, tack för det! Nu är jag bokad på DY7005 från ARN till JFK i eftermiddag och ser att avgången har försenats från 17:55 till 22:20... Vad har jag rätt till på flygplatsen? Samt är det värt att försöka få ersättning i efterhand eller har jag tolkat det rätt då jag läst att Norwegian vägrar betala ut ersättningar för förseningar som berör deras Dreamliner? Tack på förhand!

Välkommen hit @AX22100!

Du har rätt till måltider (i proportion till förseningen), två telefonsamtal/fax/e-mails/telex samt hotell ifall förseningen blir långvarig och en övernattning krävs. Allt förutsatt att det inte skulle skapa ytterligare försening att ge dessa förmåner.

Givetvis ska du sedan kräva Norwegian på €600 i enlighet med EU261/2004 om förseningen blir tillräckligt stor, men det vet man ju inte ännu. Du kommer säkert få tjafsa med dem, men det kan det vara värt.

Toppen