Göran, jag håller med men rent vett, god affärsmässighet osv borde minst göra så att Norwegian bokar om de som är mest drabbade såsom barnfamiljer, gravida, pensionärer osv. Jag har svårt att acceptera att de som inte har ork att tjafsa är de som får lida mest.
Jag håller med dig till 100% om att det är ett problem att den som gapar högst oftast får som den vill på bekostnad av de som inte orkar/kan. Det är ju tyvärr ett problem som verkar gälla lite varstans i samhället och kanske på flygbolag/hotell i synnerhet.
Jag har aldrig sett en "priokö" för handikappade/barnfamiljer/gravida/äldre vid ombokningsdiskarna där man har prioriterat att ge denna grupp de mest attraktiva alternativen när flygningar har ställts in. Tvärtom brukar statuskortsinnehavare, de som reser i premiumkabiner samt de som är allra snabbast fram till disken få de bästa alternativen. Kvar blir ofta att sova på hotell/flygplatsen och resa ordentliga omvägar för de som av olika skäl inte hann fram lika snabbt.
Även om tanken inte alls är någon dum idé så lär Norwegian knappast bli det första flygbolaget ut med sådana prioriteringar och undantag. I alla fall inte utan att på något kreativt vis ta betalt för det.
Last edited: