Senaste nytt

[Business class] København-Honolulu, T/R 18.500 SEK One World, Star Alliance & Skyteam

Några speciella datum ? Ren TP-run med återresa med vändande plan eller stanna ett tag ?

Skärmavbild 2012-09-09 kl. 04.19.39.png

Det här är det bästa jag fått fram efter några timmar i ITA.. försökte maximera med lounge-besök, en e.m - kväll i Los Angeles samt 747 över pölen.
Även AA F x3 så det blir lite mer TP.

Köpenhamn - London (A319) - 40TP CE
3 timmars "lounge-stopp"
London - Los Angeles (B747) - 140TP CW
17 timmars stopp, eftermiddag och kväll i LA? :)
Los Angeles - Honolulu (B757) - 210TP (????) First

Några dagars härlig semester..

Honolulu - Los Angeles (B757) - 210TP (????) First
Kort-kort stopp, tyvärr.. 1 timme och 40 minuter.
Los Angeles - Las Vegas (B737) - 60TP (????) First
Stopp på 2 timmar och 45 minuter, lite käk? :)
Las Vegas - London (B747) - 140TP CW
2 och en halv timme i Galleries South...
London - Köpenhamn (A320) - 40TP CE

840TP och en en hel del Avios på detta, nu med BA:s kampanj och allt..
Vilka känner sig "lite" sugna? :)

Last edited:
Stannar gärna ett tag, några dagar iaf och om man kan klämma in några stop over också.

Längre stopp än det jag har ovan går nog inte.. i alla fall har jag inte lyckats hitta bättre.
Jag tänkte stanna 3-4 dagar och är öppen för förslag.

Kan inte vara bortrest:

4-10 November
14 November
16-20 November
22-26 December

Annars är jag öppen för förslag. :)

Last edited:
Stopover ingår ej i priset. Man måste med andra ord, resa vidare inom 23t och 59min på varje transit.

Jo, jag vet.. menade "kortare stopp"
Det står i första inlägget att stopover inte är tillåtet men vad jag menade var att få en halvdag eller så i en stad, till exempel Los Angeles. (Det går) :)

Det bästa hade varit om man fått till länge stopp i LAS på hemvägen så man kan spela lite.. :)
Annars är jag rätt nöjd med "ovan".

Last edited:
Det står i första inlägget att stopover inte är tillåtet men vad jag menade var att få en halvdag eller så i en stad, till exempel Los Angeles. (Det går) :)

Absolut, det går... Men vill bara poängtera att man skall vara varsam med begreppen så inga medvetna medlemmar här inne går på en smäll :p Med andra ord, man kan maximera transiten med upp till 23t och 59min. Ett ställe där detta skulle funka bra är Las Vegas (LAS) då flygplatsen ligger typ granne med "The Strip". Skulle jag göra detta på LAX eller SFO, skulle jag ta en natt flygning från HNL och ha en hyrbil redo. SFO kan man ta BART in och hinna med rätt mycket, medan LAX krävs det bil och lite tur då trafiken vet man aldrig med.

Det bästa hade varit om man fått till länge stopp i LAS på hemvägen så man kan spela lite.. :)
Annars är jag rätt nöjd med "ovan".

Du kan annars boka som Open Jaw. (vilket Senator har redan nämnt i tidigare inlägg.)

T ex Stockholm-London-Los Angeles-Honolulu //resa på egen hand// Las Vegas-London-Stockholm

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Sedan kan du köpa en separat enkelresa biljett mellan Honolulu och Las Vegas.
Fram till mitten av november har United ett pris av ca 208 USD inkl. skatter(ca 1.400 SEK) för Honolulu-San Francisco-Las Vegas enkelresa i Economy class.

Absolut, det går... Men vill bara poängtera att man skall vara varsam med begreppen så inga medvetna medlemmar här inne går på en smäll :p Med andra ord, man kan maximera transiten med upp till 23t och 59min. Ett ställe där detta skulle funka bra är Las Vegas (LAS) då flygplatsen ligger typ granne med "The Strip". Skulle jag göra detta på LAX eller SFO, skulle jag ta en natt flygning från HNL och ha en hyrbil redo. SFO kan man ta BART in och hinna med rätt mycket, medan LAX krävs det bil och lite tur då trafiken vet man aldrig med.

Precis, jag råkade skriva stopover för "sembl" skrev det i inlägget ovan bara.
Det är 23 timmar och 59 minuter som gäller. :)

AHO //

Har missat det, visserligen blir det 1400:- dyrare och man missar hela 210TP men då kan man stanna lite längre, i t.ex Vegas där det är mycket lätt att ta sig till strippen på bara några minuter.

Last edited:
Attans att vi skall till Barbados i slutet av November annars hade vi hängt på - men vi kan inte vara borta hela November på roligheter (även om vi såklart vill det).

Nej nästa tripp till Hawaii torde bli runt Mars/April nästa år - om någon är i närheten då kan vi guida lite i Honolulu eller på Maui...

Toppen