Senaste nytt

[Business class] København-Honolulu, T/R 18.500 SEK One World, Star Alliance & Skyteam

johhenrik

Medlem
Kör inte AA en linje mellan MIA-LAX som är på samma sätt som Uniteds Premium Service? Lie-flat, trans-atlantic service on-board som de säger etc? Jag kanske minns helt fel/galet iofs.

Jag håller med om att First i USA oftast inte är så himla dåligt, iaf inte om man tänker på sätena. Det slår ju de flesta Europeiska bolag alla ggr för samma typ av sträcka.
 

Alf

Medlem
Du har rätt det är "First" som motsvarar intra-europa business. Dock så är vissa flighter mellan LAX och HNL med en 767:a så de är bekväma. Sedan tycker jag nog att AA First är helt OK på en 5 timmars flygning och kritiken mot amerikansk First är lite överdriven. Det kan förstås inte jämföras med interkontinentala First med icke amerikanska bolag, utan ska jämföras med europeisk business class.

Missfårstå mej rätt, det är helt OK med 5 tim i F klass med inrikes i USA. Men i ditt exempel blev det 5+5 tim och det är för mycket. Jag har bara åkt 757 mellan LAX-HNL och den är inte så imponerande. Då är förslaget via DFW bättre om an där kan få en bekväm 767 till HNL. Dessutom tycker jag inte heller att DFW är särskilt frestande att besöka så det räcker med flygplatsen i den staden.

Jag vet att det är många på detta forumet som kör TP runs, den ena värre än den andra. Jag har delvis förståelse för detta men skulle aldrig komma på tanken att göra det. Det beror på att jag i mina aktiva år flugit så pass mycket att det räcker. Nu får det bli bekväma resor i C eller F till avlägsna platser med minimal tid på flygplan. Därför är denna sajt så bra med alla tips på bra flyg och priser.
 

Homer

Medlem
Kör inte AA en linje mellan MIA-LAX som är på samma sätt som Uniteds Premium Service? Lie-flat, trans-atlantic service on-board som de säger etc? Jag kanske minns helt fel/galet iofs.
.

Jo, 2-3 flighter/dag med en 3 klass 777 (utökas i december), men om det är TPs man är ute efter ska man vara medveten om att man då får poäng för J inte First.


Edit: såg just detta
Starting December 2, 2013 American will offer a total of three 777-200 flights from MIA to LAX and three from LAX to MIA. Two 772 flights from each city will offer 3 cabin service, and one will feature 2 cabin service with the business class seats being sold as economy and reserved for AAdvantage Elites and full fare passengers. - See more at: American adds more domestic 777 service! - AAdvantageGeek
American adds more domestic 777 service! - AAdvantageGeek
 
Last edited:

Homer

Medlem
Missfårstå mej rätt, det är helt OK med 5 tim i F klass med inrikes i USA. Men i ditt exempel blev det 5+5 tim och det är för mycket. Jag har bara åkt 757 mellan LAX-HNL och den är inte så imponerande. Då är förslaget via DFW bättre om an där kan få en bekväm 767 till HNL. Dessutom tycker jag inte heller att DFW är särskilt frestande att besöka så det räcker med flygplatsen i den staden.
.

AA har även seasonal flights ORD - HNL/OGG med 763or

Vidare så flyger AA inte bara DFW - HNL utan även DFW - OGG (Maui) med 763or


Jag vet att det är många på detta forumet som kör TP runs, den ena värre än den andra. Jag har delvis förståelse för detta men skulle aldrig komma på tanken att göra det. Det beror på att jag i mina aktiva år flugit så pass mycket att det räcker. Nu får det bli bekväma resor i C eller F till avlägsna platser med minimal tid på flygplan. Därför är denna sajt så bra med alla tips på bra flyg och priser.

Håller med, TP runs är en glorifierad form av backpacking, f.ö. so finns det ju en speciell tråd för de som
vill diskutera sånt http://www.businessclass.se/british...un-st-denis-gillot-st-denis-reunion-trad.html
 

OnlyAFool

Medlem
Det här känns som ett riktigt bra erbjudande! Synd att man inte kan flyga med Air Canada och ta ett stopp i någon hockeystad och se på en match innan man fortsätter till solen.
 

Senator

Moderator
Det här känns som ett riktigt bra erbjudande! Synd att man inte kan flyga med Air Canada och ta ett stopp i någon hockeystad och se på en match innan man fortsätter till solen.

Det kan du on du planerar bra. Du kan nämligen stanna 23:59 :) så teoretisk kan du få 4 matcher :)
Utresa via Toronto och Vancouver
Hemresa via Calgary och Montreal
 

Senator

Moderator
Kan man söka enbart Air Canada flygningar på någon annan hemsida än deras egna? Är ej riktigt kompis med den.

Lufthansa.com borde hantera detta. Välj "Lufthansa Group". Du kan bara få upp 6 "segment" så om du söker:
CPH-YYZ
Stanna mindre än 24t
YYZ-YVR
Stanna mindre än 24t
YVR-HNL
DEST
HNL-YYC (bara helger tror jag)
Stanna mindre än 24t
YYC-YUL
Stanna mindre än 24t
YUL-CPH

Kommer kräva en del research innan via typ ExpertFlyer så man har hela tidtabellen samt om rätt bokningsklass finns på alla flighter.
 
Toppen