Senaste nytt

[Business class] København-Honolulu, T/R 18.500 SEK One World, Star Alliance & Skyteam

CPH-ARN 1000
ARN-ZRH 3000
ZRH-JFK 7862
JFK-LAX 4950
LAX-HNL 5012
Totalt 21824 x 2 = 43648

Men du bör jo bestämma dig vad som är viktigast: upplevelsen, testa flygplan, bli statuskund.. Kom ihåg du har bara 6 dagar kvar nu :cool:

Aegean blir man guld på bara "ena vägen"... vad är skillnaden mellan Aegean M&B och SAS EB för mig som inte flyger på något av bolagen (i princip).. finns det ens någon nämnvärd skillnad? (förutom att SAS EBG är lite "finare" att ha när man bor i Sverige och inte något grekiskt kort.)

Tror nog nästan jag väljer flygupplevelsen i första hand på denna resa.. (om jag går med * A)
Med OW är det ju givet med 747, finns liksom inget annat.
Med * A finns det för mycket alternativ, blir nästan svårt att välja.. (läs: jobbigt)

Tror ni man kommer ångra sig om man testar UA 787 över Atlanten? (De får så mycket s*it på detta forum, är det befogat?) ..Lufthansa Business verkar inte heller vara en höjdare.

Har ju klart hur jag åker en väg i alla fall vid * A och det är ju Swiss A330 till/från SFO. (Lång & härlig flygning)
 
Last edited:
Det beror på vad dina långsiktiga planer är....

Långsiktig plan? Ptja.. åker jag OW på detta blir jag Guld hos BA garanterat (förmodligen blir jag Guld även utan denna resa) så därför känns det lite lite onödigt att kreditera denna till BA.
Kan lägga den till AAdvantage annars.

Aegean Guld tänker jag fixa i Januari (bättre än att fixa i December, status behålls längre tid)...
Miles & More tänkte jag gå efter Senator nästa år men är lite irriterad på att dom sänkt intjäningen på en grej.

Vad behöver jag? Ja, jag vet inte själv..
Något program där jag kan samla Miles? UA, US, LM?
 

Senator

Moderator
Mitt personliga råd är enkelt:
Ett Star kort
Ett OW kort
Vad skall du med alla dessa andra? Se snyggt ut i plånboken? :cool:

Nästa fråga är, kreditkort eller inte i framtiden? Om ja, och du bor i Sverige är alternativen få, till min kännedom exakt 3: SAS, BA och AY.

Sista fråga; vad tänker du använda dina miles/poäng till? Uppgraderingar? Egna resor? Ta med vänner/familj? Jag har normalt fokuserat på det sista; gjort det möjligt för att nära vänner och familj kan hänga med på äventyr.
 
Mitt personliga råd är enkelt:
Ett Star kort
Ett OW kort....

Precis, ett OW (har jag snart) = BA Silver (Lär bli guld pga mina Barcelona-resor och har enormt med kvaltid kvar)
Aegaen tänkte jag fixa mest för att det håller i sig i 3 år och kostar nästan ingenting, reservkort typ..

Kreditkort, ja.. mest troligt om ca 1 år via BA. (inte via SAS eller AY som det ser ut idag)
Risken finns dock att jag flyttar snart, Barcelona eller Tyskland så det är inget jag tänker på i dagsläget.

Använder mina miles för att resa, mestadels själv men det hade ju varit kul att bjuda med någon närstående när man känner sig lite extra givmild.
 
Last edited:

Ninjamasse

Medlem
Jag är rätt sugen på att kunna använda den här dealen men jag får inte till det. Jag vill åka med LX och UA i lämpliga 150% och 200% klasser för att maxa poänginsamlingen till mitt Eurobonus-konto. SENATORS förslag CPH-ZRH-JFK-LAX-HNL ca 43000 poäng puttar mig till Guld så den combon hade ju varit najs:)

Lämpliga reseperioder 16-23 eller 23-30 november till exempel. Jag har provat att peta i Expertflyer men utan framgång, ITA matrix kan jag inte se att man kan peta in mer än 6 sträckor...Någon som kan putta mig i någon vettig riktning eller ge mig ett exempel på hur jag ska skriva och i vilket verktyg?
 

Senator

Moderator
Jag är rätt sugen på att kunna använda den här dealen men jag får inte till det. Jag vill åka med LX och UA i lämpliga 150% och 200% klasser för att maxa poänginsamlingen till mitt Eurobonus-konto. SENATORS förslag CPH-ZRH-JFK-LAX-HNL ca 43000 poäng puttar mig till Guld så den combon hade ju varit najs:)

Lämpliga reseperioder 16-23 eller 23-30 november till exempel. Jag har provat att peta i Expertflyer men utan framgång, ITA matrix kan jag inte se att man kan peta in mer än 6 sträckor...Någon som kan putta mig i någon vettig riktning eller ge mig ett exempel på hur jag ska skriva och i vilket verktyg?

Gör så här:
1. Kolla att alla flyg du vill ha har plats i rätt bokningsklass på ditt datum
SAS Z
LX P
UA P
2. Kolla detta segment för segment i ExpertFlyer
3. Läs regler igen, blev plötsligen osäker på om du har för många segment
4. Om ok, ringa UAs Sverige nummer, förklara vad du vill
5. MCT på JFK är 2t mellan I till D
6. Ta LX 16 som går 09:50 så har du mer tid
 

Homer

Medlem
Mitt personliga råd är enkelt:
Ett Star kort
Ett OW kort
Vad skall du med alla dessa andra? Se snyggt ut i plånboken? :cool:

Nästa fråga är, kreditkort eller inte i framtiden? Om ja, och du bor i Sverige är alternativen få, till min kännedom exakt 3: SAS, BA och AY.

Sista fråga; vad tänker du använda dina miles/poäng till? Uppgraderingar? Egna resor? Ta med vänner/familj? Jag har normalt fokuserat på det sista; gjort det möjligt för att nära vänner och familj kan hänga med på äventyr.


fel 4 :p
RyanAir MasterCard
 
Toppen